Akademie udržitelnosti je pro zaměstnance v nevýrobních pozicích povinná a je navržena tak, aby se jí mohl zúčastnit každý, bez ohledu na úroveň znalostí. Studium zabere zhruba 20 pracovních hodin, pro vybrané zaměstnance pracující zejména v terénu je pak připravena zkrácená varianta. Celkově to pro zaměstnance skupiny Orkla v ČR, do které spadají značky jako Vitana, Hamé, Májka nebo Simply Fresh, bude odhadem znamenat zhruba deset tisíc pracovních hodin.
„Neinvestujeme jen desítky milionů korun do hmatatelných technologií, které šetří vodu či obalové materiály. Čas zaměstnanců je neviditelný, ale také reálný náklad. Není jednoduché skloubit vzdělávání s běžnými pracovními povinnostmi, a proto si vážíme pozitivního přístupu všech kolegů. Udržitelnost nemůže být něco, co nám na stole přistane shora. Musíme začít u každého člena týmu,” říká Andrea Futerová, HR ředitelka Orkla Foods Česko a Slovensko.
Hlavním cílem Akademie je přiblížit zaměstnancům principy odpovědného podnikání a inspirovat je, aby sami přemýšleli, co lze dělat jinak a lépe. „O udržitelnosti se ve firmách mluví často. My ale chceme, aby každý z našich zaměstnanců doopravdy na každém kroku přemýšlel, jak snížit náš vliv na životní prostředí. Jsme potravinářská firma a můžeme dělat spoustu věcí. Od těch drobných, až třeba po letošní zavedení recyklace vody v závodě Hamé Babice, díky němuž ročně ušetříme zhruba 300 milionů litrů této vzácné tekutiny,” vysvětluje Šárka Drábková, manažerka programu udržitelnosti ve společnosti Orkla Foods Česko a Slovensko a dodává, že Akademie tak přispěje například ke globálnímu cíli skupiny Orkla snížit do roku 2040 o 80 % emise skleníkových plynů z vlastních provozů.
On-line kurz se skládá z pěti tématických modulů, které se věnují ochraně životního prostředí, udržitelným zdrojům, výživě, well-beingu a bezpečnosti potravin. Má interaktivní formu a obsahuje řadu videí a kvízů. „Akademie je zajímavá a inspiraci z ní pak přeneseme do praxe,“ zdůrazňuje Šárka Drábková a dodává: „Po absolvování Akademie si každé oddělení zorganizuje workshop, kde se všichni poradí, co konkrétně udělat/změnit. Pak týmy připraví své akční plány, jejichž plnění se bude sledovat a hodnotit. To je praktická cesta ke splnění cílů společnosti Orkla v udržitelnosti.“
Orkla Foods Česko a Slovensko a.s.
Společnost Orkla Foods Česko a Slovensko zaměstnává cca 2500 pracovníků. V současnosti zaujímá pozici druhého největšího výrobce balených potravin v Česku. Mezi její nejznámější značky patří Vitana, Hamé, Májka, Simply Fresh, Otma a Masox. Své produkty – koření, polévky, pomazánky, bujóny, hotová jídla, džemy, kečupy, sterilovaná a mražená jídla atd. vyváží do zhruba 40 zemí celého světa.