Důvěryhodnost
Podle serveru Training Journal je důvěryhodnost kouče zcela zásadní. Manažeři jsou často velmi úspěšní lidé, kteří se však na své pozice dostali většinou tím, že vědí, čemu má cenu věnovat čas, a u čeho to smysl nemá. Jestliže budou účastníci cítit, že nemáte dostatečnou kredibilitu je něco učit, koučování nikdy nemůže být efektivní. Musíte tedy svým „žákům“ v prvé řadě dokázat, že jim máte co nabídnout, ať už referencemi, prokázáním „hard skills“ v rámci daného oboru, prezentací vašich znalostí nebo vyprávěním vhodného příběhu, který je zaujme.
Sebevědomí
Mnoho koučů se může cítit nejistě před top představiteli a mozky daného oboru. V takovém případě ale vaše setkávání s těmito klienty nikdy nemůže být úspěšné. V prvé řadě musíte věřit sami sobě. Musíte skutečně vědět, že daným účastníkům máte co nabídnout a že je v jejich vlastním zájmu, aby vás poslouchali. Pokud si v něčem nevěříte, pracujte na sobě v dané oblasti tak dlouho, až budete vědět, že máte i v této otázce dostatečné sebevědomí.
Rozbití statusu quo
Top manažeři toho již většinou mnoho slyšeli a zažili. Slyšeli různé hypotézy, teorie a nápady a jsou často skeptičtí vůči nějakým překotným změnám. V jejich vlastním oboru je už nic moc nepřekvapí a tak je těžké je nějak zaujmout. Vaším úkolem je ale donutit je, aby se na staré problémy dívali nově. Zkuste je překvapit nějakou nečekanou statistikou nebo příběhem, který u nich naruší status quo, donutí je dívat se na určité věci jinak a přinutí je začít přemýšlet o různých alternativách a možných řešeních.
-mm-