Pokračující učení je velmi důležité i pro vaše „expertní" zaměstnance. Zaměstnavatelé, kteří chtějí svým lidem nabízet pokračující možnosti učení, by měli:
- Znát svůj trh/obor. Neměli byste ztrácet pojem o tom, co se děje ve vašem oboru a co dělá konkurence.
- Znát své zaměstnance. Měli byste vědět, co se honí hlavou vašim zaměstnancům a jak vypadá každodenní chod vaší organizace.
- Vědět, kde získat pomoc. Vždy byste měli vědět, kam se v případě potřeby můžete obrátit s prosbou o pomoc. Znalost těchto zdrojů vám pomůže vést zaměstnance správným směrem právě tím, že jim nabídnete možnosti pokračujícího učení a zdokonalování.
Pokračující učení je o proměnách firemní kultury. Jde o posilování znalostí zaměstnanců. Když se zaměstnanci více naučí, ovlivní to i jejich manažery a interpersonální vztahy. Pak se začne utvářet nová firemní kultura a firma může očekávat i vyšší zisky.
Možnost pokračujícího učení pomáhá firmám stát se lepšími, silnějšími, rychlejšími a otevřenějšími vůči zlepšování. Pokud tato možnost chybí, jsou firmy jako stojaté vody - zapáchají, nedělají nic dobrého pro své prostředí a nedosahují dlouhodobých výsledků.
-kk-