Společnosti stále více využívají formálních i neformálních mentorských programů ke sdílení zkušeností uvnitř podniku. Tyto programy vybízejí nejlepší zaměstnance, aby učili, radili a pracovali po boku nových nebo slabších kolegů. Podle posledního průzkumu, provedeného Human Resource Executive, má 22% amerických společností formální mentorský program. Mnoho malých podniků také provozuje nějaký druh mentorského programu neformálně. Navíc mnoho společností mentorský systém využívá, aniž by si toho byly vědomy. Je to velmi užitečný způsob práce, který se dá použít v jakémkoli oboru.
Mentorský program zahrnuje učení „jeden na jednoho“, které dává informace o základních pracovních požadavcích a očekáváních, stejně jako o tom, v kolik hodin se chodí na oběd. Tyto informace přitom přichází od kolegy, ne od šéfa. Mentorování mezi kolegy je efektivnější pro tvorbu týmového prostředí a pomáhá zvýšit udržení zaměstnanců. Vyhledávání mentorů a budování formálních mentorských programů ale chce čas a záleží na každém podniku, jak ho pojme. Přináší ale dlouhodobý výsledek a růst celé společnosti.
-ba-
Article source HotJobs.com - an online job portal