E-learning je specifická učební metoda. Student je však vždy student, učí se tedy nejlépe, nabízí-li mu výukový program uživatelskou kontrolu a zpětnou vazbu. Kvalitní e-learninový program musí být postaven na osobním přístupu, slušnosti a zdvořilosti.
V žádném e-learningovém programu by neměly chybět čítače stránek („Stránka 5 z 25“), díky nimž se uživatel v programu lépe orientuje. Podobně je to i s odhady délky studia příslušných lekcí, které uživateli pomáhají s časovým studijním rozvrhem. Konkrétně například: „Lekce 1: Úvod (10-15 minut)“. Dobře přístupné by měly být i položky Nápověda a Instrukce, které by měl e-learningový program vždy obsahovat.
Chybová hlášení programu, stejně tak jako varování před důsledky jednotlivých uživatelových akcí by měla být srozumitelná a podaná slušnou formou. To vychází z osvědčené pravdy, že je-li stroj k uživateli slušný, chová se slušně i uživatel ke stroji. Slušnost stroje v tomto smyslu zahrnuje zejména pozdravení uživatele při spuštění či ukončení programu, vyvarování se užívání vykřičníků v chybových hlášeních, přičítání chyb stroji, nikoli uživateli či uvážené užívání audio efektů.
Article source E-Learning Guru - informační zdroj o e-learningu