Většina vzdělaných žen ztrácí při mateřské sebevědomí

Ilustrační snímek

Opuštění práce kvůli výchově dětí přináší velkou satisfakci, řadě žen ale během tohoto období značně poklesne profesní sebevědomí.

Při plánování této fáze kariéry by ženy měly být mnohem agresivnější. Měly by mít pro tuto dobu plán pro udržení, nebo zvýšení své hodnoty na trhu práce. Snažit by se ale měli i zaměstnavatelé. Firmy by měly takové ženy vyhledávat, podporovat jejich nábor, protože existují důkazy, že pracují s velkým nasazením.

Většina žen, kterých se týkal průzkum amerických organizací Wharton Center for Leadership and Change a Forte Foundation, měla před ochodem na mateřskou dovolenou manažerské povinnosti. 59 % „matek“ si později našlo práci u menších firem, 61 % změnilo obor a 83 % akceptovalo nižší pozici. Dalších 45 % těch, které se vrátily do pracovního procesu, je samoživitelkami.

Umět se prodat

Některé z obav, které ženy citovaly při opětovném hledání práce, mohou pramenit z toho, jak s nimi potenciální zaměstnavatelé zacházeli. Některé vysokoškolsky vzdělané ženy dokonce vynechávaly v životopisech své nejvyšší dosažené vzdělání, aby neodradily potenciální zaměstnavatele nadměrnou kvalifikací pro práci, o které si mysleli, že mohou momentálně zastat.

Ženy by se měly snažit udržovat kontakty a hledat projekty nebo smluvní práci, díky které mohou zůstat „v obraze“. Čas, který ženy stráví doma s dětmi, je relativně krátký ve srovnání s kariérou a zaměstnavatelé jim mohou díky nenákladným opatřením pomoci znovu se zařadit.

-av-

Zdroj: Career Journal - portál amerického listu Wall Street Journal zaměřený na zaměstnání a kariéru
Zobrazit přehled článků ze zdroje Career Journal