Chcete zavádět ve firmě e-learning? Asi každý manažer má obavy, zda jeho zaměstnanci nový systém přijmou a zda jim k něčemu bude. Jedna americká firma provádějící průzkumy vytvořila seznam devíti nejlepších postupů, na nichž se shodla drtivá většina společností, v nichž byl e-learning úspěšně zaveden. Jak tedy na pracovišti správně „prodat“ e-learningový program?
* Zjistěte, co zaměstnanci potřebují a jaké mají pro učení podmínky.
* Berte ohled na firemní kulturu. Připravujete-li systém odměn pro zaměstnance, kteří úspěšně dokončí e-learningový kurz, dbejte na to, aby odměny nebyly vnímány spíše negativně.
* Nebuďte příliš obecní. Vysvětlete výhody nového systému pro jednotlivé skupiny v organizaci (obchodníky, odborníky na IT, střední management...).
* Najděte si mezi zaměstnanci podporu. Měl by to být člověk, kterého si kolegové váží a který věří v úspěch projektu. Může to být například někdo, kdo již některý kurz absolvoval a pro koho byl tento kurz přínosný.
* Získejte podporu manažerů budoucích studentů. Ti mají totiž největší vliv na postoje svých podřízených.
* Dejte svému programu tvář. Můžete vytvořit logo nebo slogan, k němuž se budou zaměstnanci vracet a který pro ně bude známý.
* Zavedením to nekončí. Je třeba se studenty neustále komunikovat, informovat je o nových kurzech, plánovat společné akce. E-learning by měl být prezentován jako jedna z forem zaměstnaneckých výhod.
* Poskytněte výhody lidem, kteří se kurzů zúčastní. Požadavky na konkrétní školení je možné například zahrnout do programu hodnocení zaměstnanců.
* Dejte svým studentům dostatek času a prostoru. Jestliže zaměstnanci absolvují kurz v konkrétní dobu u svých počítačů, můžete jim na kanceláře umístit cedulky s nápisem „Nerušit“.
**Datum vydání:** VII/2002
Zdroj: E-learning Magazine - Vše o e-learningu