Ztratí MBA svou hodnotu?

Řada manažerů dnes začíná studovat programy MBA, jelikož v nich vidí možnost uniknout recesi a vrátit se s lepšími dovednostmi a nadšením pro svou práci. Zvýšený zájem potvrzují obchodní školy z celého světa. Přední americké školy, jako je Harvard Business School, Sloan při MIT nebo Kellogg při Northwestern University, vykazují dvouciferný nárůst počtu přihlášek. Taktéž ve Velké Británii výrazně přibylo zájemců, především o full-time kurzy, mezi nimiž hrají významnou roli propuštění manažeři.

Zároveň se však ukazuje, že některé programy MBA mají problémy, protože firmy postižené ekonomickou recesí méně investují do vzdělávání svých zaměstnanců v dlouhodobých programech. Spouštějí proto inovativní přístupy, aby přilákaly studenty.

Například Hult International Business v americkém Bostonu právě zavedla program Pocket MBA. Ten se skládá ze série krátkých intenzivních seminářů o délce dvou dní, které se zaměří na způsoby řízení v ekonomické krizi. Na konci kurzu obdrží účastníci certifikát. Zároveň slouží jako ochutnávka ročního programu MBA. Také holandská Rotterdam School of Management zkrátila svůj 15měsíční program MBA na 12 měsíců, aby umožnila absolventům rychlejší návrat do zaměstnání.

Dalším příkladem úspor nákladů na obchodních školách je iniciativa škol Audencia ve francouzském Nantes, HHL v německém Lipsku a MIP v italském Miláně. Ty se rozhodly spojit své programy kariérního poradenství, firemních vztahů a rozmisťování v jeden společný.

Ze všech těchto změn vyvstává otázka, na kterou dosud neexistuje jasná odpověď. Jde o to, zda nárůst absolventů MBA, kteří vstoupí do pracovní síly v období následujícího roku, povede k oslabení prestiže titulu MBA. Když jej bude mít každý, bude stále něčím zvláštním?

-kk-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues