Jak vzniká produktový obal, díky kterému v obchodě vyniknete

Ať už se nám to líbí, nebo ne, lidé soudí podle obalu. A nejen knihy. V dnešní uspěchané době může právě obal hrát klíčovou roli v tom, zda si zákazník váš výrobek vybere, nebo ne – bez ohledu na to, jak kvalitní produkt se ve skutečnosti v obalu skrývá. Chcete, aby se i váš výrobek vyjímal v záplavě konkurence na první pohled? Pojďte se podívat, jak se k tomu můžete dopracovat s profesionální tiskárnou.

Jak vzniká produktový obal, díky kterému v obchodě vyniknete

Analýza poptávky

Máte o vašem obalu jasnou představu, anebo přicházíte s prázdnýma rukama, otevřenou myslí a touhou nechat si poradit od zkušenějších? V tiskárně POINT CZ vítají oba typy zadavatelů, připraveni jim nabídnout to nejlepší řešení.

Pokud jste tím druhým typem, přichází nejprve na řadu důkladná analýza obalů v nejrůznějších kategoriích. Jaký typ bude pro konkrétně váš výrobek nejvhodnější z hlediska jeho ochrany i funkčnosti? Nabídnou vám několik variant, jejich výhody, nevýhody i ceny za výrobu. "Máme bohaté zkušenosti s výrobou obalů pro různá průmyslová odvětví, farmaceutický průmysl, kosmetiku i potraviny," říká Petr Hajda, ředitel divize Packagingu tiskárny POINT CZ.

Jestliže však přicházíte s jasnou představou, může být i v tomto případě analýza vašeho stávajícího obalu dobrý odrazový můstek. “Díky našim novým technologiím se výroba obalů u nás v POINT CZ výrazně posunula. To, co bylo před časem nemožné nebo šlo skládat pouze ručně, lze dnes vyrobit automaticky a za zlomkovou cenu,” dodává Petr Hajda. “Nejednou se k nám vrátil zákazník se slovy, že lituje, že to na nás nenechal od začátku a že se jim změna packagingu pozitivně projevila v číslech.”

3D vizualizace a model

Jak budou na základě vybraných návrhů vypadat vaše obaly v realitě? To zjistíte díky 3D vizualizacimodel vznikne do pár hodin. Novinkou je vizualizace umístění produktu v regálech prodejny. Můžete tak zjistit, jak bude produkt vypadat, když přijdete do obchodu. V tuto chvíli máte možnost doladit barevnost, velikosti písma, ale i typ konstrukce.

Vybrali jste si obal, který je za vás nejlepší? Posouváte se o stupínek výše. Nyní přichází na řadu tvorba makety z papíru, abyste získali reálný prostorový dojem. Jak vypadá obal v realitě? Jakou má strukturu? Otevírá se snadno? Je plno věcí, které vám 3D vizualizace neprozradí. Pokud jste se vším spokojeni, postupujete v procesu dále. Pokud ne, vracíme se o krok zpět.

Dalším klíčovým rozhodnutím je volba způsobu kompletace obalu. "Zákazníkům pomáháme vybrat mezi skládacím a lepeným obalem podle jejich potřeb a preferencí," popisuje Hajda. Každý typ má své výhody – skládací obal je cenově dostupnější, ale vyžaduje více práce při kompletaci. Lepený obal je naopak dražší, ale ušetří čas při plnění produktů.

Nátisk a aplikace do výroby

Jdeme do finále. Ještě předtím, než si necháte natisknout desetitisíce finálních obalů, uvidíte grafiku rozloženého obalu – tak, abyste viděli reálnou barevnost – a vyrobený obal se podrobí zátěžovému testu. “Nenecháme vás na holičkách ani po tom, co vaši zakázku zkompletujeme. Naši konstruktéři jezdí pravidelně k zákazníkům a pomáhají jim s aplikováním nového packagingu v jejich výrobě,” říká Petr Hajda.

Výhodou postupu s profesionály za zády jsou inovativní nápady na základě analýzy, ušetřený čas i finance, které byste jinak investovali do složitých výrobních procesů nebo pokusů a omylů. S tiskárnou POINT CZ tak získáte nejen kvalitní obal, ale i partnera, který vás provede celým procesem a zajistí, aby váš produkt vynikal.