Každý se pro něco narodil

Proč bychom se měli snažit porozumět ostatním lidem, když nepatříme k personalistům? Výtah z *Harvard Business Review* zhodnocuje výsledky osmnáctiletého studia, které ukazují, že interpersonální inteligence je velmi důležitá ve všech oblastech byznysu, nejen v prodeji a lidských zdrojích. Studie také ukazuje, jak hluboce zakořeněné životní zájmy profesionálů vyrůstají v kariérních rolích, a že jednotlivci dosahují nejlepších výsledků, když jejich práce co nejblíže odpovídá jejich základním zájmům.

Manažeři mohou zvýšit produktivitu využitím vztahových dovedností zaměstnanců při řízení výběru personálu, projektů a kariérového rozvoje. Studie popisuje čtyři typy vztahových dovedností – vliv, interpersonální podpora, vztahová kreativita a vedení týmu. Manažeři mohou identifikovat pracovníky s různými dovednostmi a vybrat do týmu ty správné typy. Ačkoli je tato studie určena hlavně vedoucím pracovníkům, mohou se z ní poučit i zaměstnanci. Zjistěte, do jaké ze čtyř kategorií se hodíte, a sami požadujte zařazení do nejvhodnějšího týmu. A co když se nehodíte ani do jedné? Pak byste raději měli být manažery.
-ba-
Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Fast Company