Největší světová profesní sociální síť LinkedIn spustila českou verzi svých stránek. Čeští uživatelé si tak budou moci vybrat svůj mateřský jazyk hned na úvodní stránce. Informoval o tom LinkedIn v tiskové zprávě.
Kromě zveřejňování životopisů a možnosti komunikace v profesně orientovaných skupinách slouží LinkedIn stále častěji i personalistům k hledání talentů či firmám k marketingovým kampaním. Z celkových 135 milionů uživatelů LinkedInu je v současné době 250 tisíc Čechů. Nejčastěji jsou to profesionálové z oblasti IT, telekomunikací a bankovnictví.
Evropský šéf LinkedInu Ariel Eckstein potvrdil, že Češi patří k nejaktivnějším uživatelům v Evropě. Česká jazyková verze jim má pomoci snadněji se v síti orientovat a získat lepší přístup k lokálním i mezinárodním znalostem v jejich oborech.
V roce 2011 přidal LinkedIn švédštinu, ruštinu, rumunštinu a turečtinu. Prvním letošním novým jazykem je právě čeština. V současné době tak síť kromě češtiny funguje v angličtině, francouzštině, němčině, indonéštině, italštině, japonštině, korejštině, malajštině, portugalštině, rumunštině, ruštině, španělštině, švédštině, turečtině a holandštině.
-kk-