„Nabíráte? Zveřejnění pracovní nabídky vám zabere jen pár minut,“ vyzývá Facebook a dodává: „Teď můžete sdílet volná místa s lidmi na vaší stránce. Je to zadarmo!“ Slibuje oslovení fanoušků konkrétní stránky, ale i širšího okruhu uživatelů sítě, které by vaše nabídka mohla zajímat. Můžete si také zaplatit propagaci nabízených pracovních pozic, aby je vidělo ještě více uživatelů.
Vzhledem k obrovskému počtu uživatelů Facebooku a velmi časté frekvenci jejich návštěv lze předpokládat, že do Česka přichází silná konkurence sítě LinkedIn a tradičních webů s nabídkami práce.
Kde najdete možnost vložit nabídku práce na Facebook
V první řadě musíte mít firemní facebookovou stránku, jejíž zřízení nabízí Facebook zdarma. Nepleťte si ale stránku s osobním profilem. Veškeré informace k založení stránky či případnému převedení osobního profilu na stránku najdete na stránkách služby Facebook Business.
Dále musíte mít oprávnění zveřejňovat příspěvky na stránce. Pokud jste stránku sami zakládali, jste automaticky jejím správcem. Pokud ne, požádejte správce stránky, aby vám přidělil roli editora stránky, případně vás přidal přímo mezi správce. Role moderátora stránky nestačí.
Když už máte firemní facebookovou stránku a roli editora nebo správce, můžete vkládat pracovní pozice prostřednictvím odkazu „Pracovní nabídky“, který se nově objevil mezi odkazy Hlavní stránka, Příspěvky, Fotky, Videa apod. v levém sloupci stránky. Po kliknutí na odkaz „Pracovní nabídky“ stačí kliknout na tlačítko „Zveřejnit pracovní nabídku“. Tlačítko „Zveřejnit pracovní nabídku“ je k dispozici také mezi barevnými obdélníkovými ikonami v nástrojích pro správce, které se nacházejí uprostřed stránky.
Pokud se vám odkaz „Pracovní nabídky“ nezobrazí přímo v levém sloupci stránky mezi odkazy Hlavní stránka, Příspěvky, Fotky, Videa apod., můžete pracovní nabídku vložit ve správcovské záložce „Nástroje pro zveřejňování“ (horní vodorovná lišta stránky). Zde můžete na jednom místě spravovat veškeré pracovní nabídky i odpovědi na ně.
Jak vložit nabídku práce na Facebook z PC i mobilu
Po kliknutí na odkaz „Pracovní nabídky“ (na hlavní stránce i v sekci „Nástroje pro zveřejňování“) se zobrazí jednoduchý formulář, kde vyplníte název pozice, lokalitu, typ úvazku a případné další informace, jako je výše platu, fotografie či bližší popis nabídky.
Dále můžete zadat otázky, na které zájemci mají odpovědět. Vyberete také, zda vám odpovědi na nabídku mají přicházet e-mailem nebo jako zprávy na facebookovou stránku či prostřednictvím aplikace Messenger.
Pokud budete chtít vložit pracovní nabídku na vaši facebookovou stránku prostřednictvím mobilní aplikace Facebook, je to možné přes tržiště „Marketplace“, které od letošního léta najdete v horní liště aplikace pod ikonou prodejního stánku.
Stačí kliknout do textového pole s otázkou: „Co chcete prodat?“ a otevře se nabídka s možností vložit různé věci na prodej, v níž jsou zahrnuty i nabídky práce. Vlastní formulář pro vložení nabídky pak vypadá stejně jako na počítači. Přiložené náhledy jsou z mobilní aplikace Facebook pro systém Android v české verzi.
Kdo uvidí zveřejněnou nabídku práce na Facebooku
Pracovní nabídka, kterou zveřejníte, se objeví na vaší facebookové stránce jako příspěvek. Uživatelé ji mohou komentovat, sdílet a označovat pomocí tlačítka „To se mi líbí“, jak jsou zvyklí u jakýchkoli jiných příspěvků. Mohou na ni ale také rovnou odpovědět pomocí tlačítka „Přihlásit se“ (na mobilu „Odpovědět“).
Facebook do odpovědi automaticky předvyplní údaje, které o sobě uživatelé uvádějí na svých osobních profilech (jméno, adresa, e-mail, telefon, vzdělání, místa, kde pracovali apod.). Uživatel pak ještě může doplnit další informace.
Zveřejněná pracovní nabídka se uživatelům zobrazí v přehledech jejich vybraných či nejnovějších příspěvků. Najdou ji tedy mezi novinkami, hned jak se přihlásí na Facebook. Uvidí také pracovní nabídky, které okomentuje, sdílí nebo označí někdo z jejich přátel.
Placená propagace nabídky práce na Facebooku
Podle informací, které o sobě uživatelé uvádějí v profilech, a také jejich chování na síti jim budou automaticky zobrazovány i navrhované a propagované nabídky práce, které by je mohly zajímat, aniž by je to samotné předem napadlo.
Placenou propagaci pracovní nabídky zapnete úplně stejně jako propagaci jiných příspěvků (pomocí tlačítka „Propagovat“ v levém sloupci na vaší facebookové stránky nebo tlačítka „Propagovat příspěvek“, které se nachází u každého příspěvku, který zveřejníte nebo máte naplánovaný ke zveřejnění do budoucna).
Všechny nabídky práce na Facebooku
Veškeré pracovní nabídky na Facebooku jsou k dispozici na stránce https://www.facebook.com/jobs, kde mohou uživatelé vyhledávat pomocí klíčových slov, která zadají do vyhledávače, a dále podle lokality, oboru a typu úvazku. Už nyní jsou zde k dispozici pracovní nabídky v Česku, především v Praze.