Nový směr využití AI
„Firmy dnes hledají nástroje, které jim ušetří čas. Využívají již větší množství chytrých funkcí, často na bázi AI. Ale nejvíce oceňují, když jim nástroje pomohou s tvorbou zápisů z porad a následném vyhledávání v datech, jako to dokáže technologie Cabolo. Všechna data jsou snadno dostupná díky fulltextovému vyhledávání,“ říká Michal Černý z Audiopro.
Provoz navíc nevyžaduje připojení k internetu. Vše probíhá offline s ohledem na maximální bezpečnost a ochranu dat a soukromí. Audio záznam a textový přepis jsou vždy dokonale synchronizovány, takže při zpětném poslechu najdete každé slovo.
Cabolo Multimedia pak automaticky a v reálném čase nahrává, přepisuje, překládá a titulkuje audio a video. Přenáší obrazový záznam z jednání, v reálném čase přepisuje jeho obsah a vytváří titulky. Verze Cabolo Subtitle pak díky unikátní technologii s podporou umělé inteligence přidává titulky do videa v reálném čase, což lze využít například při videokonferencích či různých živých přenosech.
Hojně využívaná pomoc při tvorbě obsahu
AI se stává nepostradatelným spolupracovníkem při tvorbě obsahu, od článků a blogů po prezentace a popisky produktů. Její schopnost překládat texty, kontrolovat gramatiku a pravopis, a generovat nápady, činí z AI výkonnou asistentku pro copywritery a marketéry. Využití AI v grafice umožňuje rychlé vytváření a úpravu obrázků a grafiky, což je obzvláště užitečné pro tvorbu originálního vizuálního obsahu.
„V Trenýrkárna.cz využíváme Chat GPT k pomoci s názvy kampaní, k úpravě textů na požadovaný počet znaků, úpravě sloganů, aby se neopakovaly nebo nám pomáhá s popisky produktů pro e-shop. Nahrajeme fotku a vložíme zadání pro tvorbu popisků. Text pak slouží jako vodítko pro copywritera,“ říká Ruslan Skopal, spolumajitel a CEO Trenýrkárna.cz. „Pomáhá nám také s vytvářením snadno zapamatovatelných kódů o určitém počtu znaků, se vzorci v excelu, překlady textů či souhrny dlouhých textů na kratší,“ dodává.
S e-mailem potřebuje pomoci každý
AI může být využita jako virtuální asistent, který odpovídá na dotazy, plánuje schůzky, organizuje úkoly, posílá upozornění a dokáže třeba shrnovat komunikaci.
„Pokročilé jazykové modely dokáží rychle a efektivně analyzovat záznamy z Teams meetingů nebo analyzovat e-mailovou komunikaci. Když si například řekneme, že jsme během roku řešili s daným člověkem či firmou něco přes e-maily, mohu zadat: „Shrň mi naši emailovou diskuzi za poslední rok.“ AI v podobě Copilota integrovaného v Outlooku pak vytvoří odstavec, ve kterém seskupí klíčové informace z těch 30 nebo 40 e-mailů. Udělá výpisy nejdůležitějších bodů a zjišťuje, jak každý z nás reagoval. Je to opravdu velmi přínosná funkce,“ říká Jan Dvořák, výkonný ředitel Počítačové školy GOPAS.
Mentální zdraví a pohoda na pracovišti
Mezi méně známé a netradiční způsoby použití AI patří například nástroje, jako jsou virtuální terapeuti nebo wellness aplikace, které dokážou sledovat emocionální pohodu zaměstnanců. Některé systémy analyzují anonymizovaná data z e-mailů nebo chatu, aby identifikovaly příznaky stresu či vyhoření. Tyto nástroje pak doporučují zaměstnancům techniky zvládání stresu nebo dokonce nabízejí meditace a relaxační cvičení.
AI cenové strategie
V maloobchodu a e-commerce AI analyzuje tržní trendy a nákupní chování zákazníků, aby doporučila dynamické změny cen. To umožňuje firmám pracovat s cenou co nejvýhodnějším způsobem a zároveň přizpůsobit nabídku aktuální poptávce.
Virtuální koučování
Manažeři a vedoucí pracovníci využívají stále častěji AI pro zlepšení svých dovedností. AI nástroje mohou analyzovat vedle mnoha dalších faktorů i tón hlasu, řeč těla nebo slovní zásobu během jednání a poskytovat zpětnou vazbu na jejich komunikační styl.
„Přestože AI přináší mnoho výhod, je důležité ji využívat s rozumem a respektem. Je třeba si uvědomit, že AI není náhradou za lidskou interakci, ale spíše nástrojem, který má rozšířit možnosti a zlepšit efektivitu práce. Spolupráce s lidmi, kteří mají různé názory a dovednosti, zůstává klíčová pro dosažení nejlepších výsledků,“ říká Tomáš Pavlíček z pracovního portálu Atmoskop.cz, který umožňuje zaměstnancům hodnotit prostředí zaměstnavatele zevnitř.