Nejoriginálnější ambasador je dravec

Několik měsíců hledali organizátoři celorepublikové iniciativy Czech Industry Challenge ve firmách nevšední ambasadory. A toho absolutně nejzajímavějšího se nakonec podařilo najít! Je jím sokol stěhovavý a pravidelně hnízdí na komínech výrobních závodů skupiny ORLEN Unipetrol už od roku 2011. Na projektu hnízdění tohoto kriticky ohroženého dravce podnik spolupracuje se sdružením ALKA Wildlife. Doposud se v Litvínově, Kralupech nad Vltavou a Neratovicích, kde má tento podnik své rafinerie, vylíhlo čtyřicet sokolích mláďat. Druhým nejoriginálnějším ambasadorem se stal tým Light Keepers od Preciosa Lighting a třetí vítěznou příčku obsadil 3D model tištěné ledviny od společnosti Prusa Research.

ORLEN Unipetrol

Sokol stěhovavý se dožívá až dvaceti let a na svá oblíbená hnízdiště se vrací celý život. Ne jinak je tomu i u sokolích párů z ORLEN Unipetrolu. Každoročně zaměstnanci této společnosti netrpělivě očekávají jejich zahnízdění. Sokol stěhovavý je jedním z mála druhů, který v naší krajině v minulém století zcela vyhynul.

ORLEN Unipetrol

Dokázal se ale úspěšně vrátit. V České republice žije okolo 110 párů těchto opeřenců. Projekt na podporu hnízdění sokola stěhovavého je součástí aktivit společenské odpovědnosti skupiny ORLEN Unipetrol v oblasti životního prostředí. A za tento veřejný přesah právě tento ambasador u porotců zvítězil. Díky třem online kamerám může široká veřejnost sledovat dění v sokolí budce každé jaro přes odkaz www.starameseosokoly.cz.

Dalším velice zajímavým a nezvyklým projektem s veřejným přesahem, který získal stříbrné ocenění, je trojrozměrný model tištěné ledviny z pražské nemocnice IKEM. Tento si za svého ambasadora zvolila firma Prusa Research, jež se zabývá výrobou open-source 3D tiskáren, které z plastové struny či fotosenzitivní pryskyřice umí vytvořit téměř libovolný trojrozměrný model.

Prusa Research

Jejich 3D tiskárnu používají lékaři v IKEMu. Vytisknou si tak přesný model transplantované ledviny jako pomůcku, prostřednictvím které mohou ještě před samotnou transplantací odhalit případné komplikace. Dárce si pak po transplantaci odnese model své ledviny na památku.

Neméně významné bronzové ocenění získala také Preciosa Lighting za představení svého týmu Light Keepers, kteří fungují jako nejvěrohodnější ambasadoři této značky. Prostřednictvím nich podnik prezentuje široké veřejnosti tradiční postupy, řemesla i technologie, které s respektem k dlouhodobé tradici nadále rozvíjí. Popularizace této problematiky zejména u mladé generace je klíčová nejen pro tuto značku, ale i pro dlouhodobou a věhlasnou tradici sklářského řemesla v České republice.

Lightkeepers Preciosa Lighting

Prostřednictvím svých zaměstnanců a kampaně „We are Lightkeepers“ firma představuje 100 řemesel pod jednou střechou, kdy vypráví komplexní příběh vzniku jejich produktů od inspirace až po realizaci. V tomto podniku spatřují úspěch skrze své zaměstnance, které vnímají jako své nejcennější aktivum.