Zapomeňte na ekonomické stresy nebo hrozbu propouštění. Většinu zaměstnanců nejvíce stresují kolegové. Ukázal to alespoň aktuální výzkum mezinárodní společnosti ComPsych, který probíhal v USA a zúčastnila se jej tisícovka podniků. „Lidské“ problémy tak nahradily objem práce, který dlouho zastával první pozici mezi příčinami stresu zaměstnanců.
Podle prezidenta ComPsych Richarda Chaifetze vede potřeba vyšší produktivity práce k potřebě lepší spolupráce, což způsobuje více interpersonálních konfliktů. Jiný letošní výzkum kromě toho ukázal, že manažeři věnují řešení osobních konfliktů zaměstnanců pětinu svého času, tj. více než sedm hodin týdně.
Chaifetz doporučuje manažerům lidských zdrojů lépe školit zaměstnance v řešení konfliktů a budování týmů. Měli by vytyčovat týmové cíle a zvýšit tím pravděpodobnost, že se zaměstnanci naučí lépe spolupracovat.
Toto je několik rad, jak vycházet s problémovými kolegy:
- Pochopte, že se nemůžete zavděčit každému.
- Buďte připraveni na konflikt. Přistupujte k jejich problémům jako k jejich problémům, nikoli vašim.
- Nepřilévejte olej do ohně výpady vůči problémovým kolegům.
- Nabídněte pomocnou ruku. Naslouchejte, abyste lépe pochopili situaci.
- Když nemůžete problém vyřešit, jděte dál.
-kk-