‚‚O herní průmysl je dnes obrovský zájem a dávno už to není okrajové téma. Technologičtí giganti jako Microsoft a Sony se začínají stále více angažovat na herním poli, což dokládají i nedávné miliardové akvizice studií Activision Blizzard a Bungie. Vznikají tak další sféry herního byznysu a za poslední čtyři roky evidujeme skokově narůstající čísla. A to jak ze strany nabídek herních firem, tak počtu uchazečů o pracovní pozice. V některých ohledech rovnou několikanásobné. Studia posilují především v oblasti programátorů a backendu, mezi uchazeči převládá zájem o marketing a jednotlivá vývojářská oddělení,’’ komentuje statistiky Filip Mikschik, zakladatel portálu StartupJobs.
Pandemie jako raketový pohon herního průmyslu
Největší vzrůst popularity dnes zažívají především studia se zaměřením na mobilní herní průmysl, který dle nejnovějších světových statistik analytické společnosti NewZoo vygeneroval roční tržby přesahující 93 miliard dolarů. To je více, než dokázal akumulovat konzolový a PC herní trh dohromady, kde se podařilo dosáhnout na metu 86 miliard dolarů. Největší zájem uchazečů tak dnes míří právě směrem k mobilnímu trhu. Také nabídky práce v tomto odvětví tomu nasvědčují.
Malá studia, velké benefity
V Česku aktivně najímají nezávislá indie studia jako Grip Digital či TinySoft, jejichž projekty odráží současný pohyb herního trhu směrem k mobilnímu odvětví. Největší poptávka je po zkušených programátorech, game designerech a graficích. Studia na oplátku nabízí lákavé benefity pro své zaměstnance, jako je šestihodinová pracovní doba, možnost pracovat na vlastních projektech i bohatý plán dalšího vzdělávání v průmyslu. To se moc neliší od jiných technologických průmyslů, kde lze tu sledovat velmi podobné zájmy.