Pracovní spokojenost zaměstnanců klesá, čím déle pracují pro jednoho zaměstnavatele. Tento závěr vyplývá z nové studie Sirota Consulting 1,2 milionu zaměstnanců převážně z velkých společností v letech 2001-2004. Podle výzkumu nastává určité zlepšení ve spokojenosti u zaměstnanců s více než desetiletými zkušenostmi s jedním zaměstnavatelem, ale není tak vysoké, jako když u něj začínali. Spokojenost zaměstnanců je podle studie následující (na 100-bodové škále):
- zaměstnanci, kteří jsou u zaměstnavatele v průměru šest měsíců: 80
- zaměstnanci, kteří jsou u zaměstnavatele rok až pět let: 69
- zaměstnanci, kteří pracují pro zaměstnavatele šest až deset let: 68
Pokles spokojenosti je navíc ještě větší, než tato čísla ukazují, protože nespokojení zaměstnanci často odcházejí a nejsou proto započítáni v těchto údajích. Nízká morálka je podle autorů studie způsobena rozdílem mezi tím, co podnik udává jako své cíle a tím, jakou zprávu skutečně posílá svým pracovníkům. Jen 10 % podniků čelí tomuto trendu. Tyto podniky (například Barronská divize Dow Jones, Intuit, Southwest Airlines, FedEx a další) zpravidla mají minimální množství byrokracie a férovou plochou strukturu. Zaměstnanci cítí, že se s nimi jedná jako s jakýmkoli senior manažerem.
-ba-
Article source Workforce.com - website focused on HRM