Spokojenost a angažovanost zaměstnanců po celém světě se stále drží na nejnižší úrovni od roku 2008. Vyplývá to alespoň z aktuální studie globální outsourcingové a konzultantské společnosti působící v oblasti řízení lidských zdrojů Aon Hewitt. Ta provedla na konci třetího čtvrtletí letošního roku průzkum v rámci své celosvětové databáze Employee Engagement Database, který oslovil více než 5700 zaměstnavatelů a reprezentuje pět milionů zaměstnanců po celém světě.
Ukázalo se, že globální míra angažovanosti dosahuje 56 %, stejně jako v roce 2010. V roce 2009 to bylo 60 % a v roce 2008 57 %. Zaměstnanci po celém světě se domnívají, že jejich zaměstnavatelé nedokáží dostatečně propojit individuální výkonnost s organizačními cíli, což se odráží na ekonomických výsledcích. Data z roku 2010 mluví za vše: Organizace, v nichž úroveň angažovanosti zaměstnanců dosahovala 65 a více %, vykázaly o 22 % vyšší celkovou výnosnost pro akcionáře než průměr. Organizace, v nichž úroveň angažovanosti zaměstnanců dosáhla pouze 45 a méně %, naopak vykázaly celkovou výnosnost pro akcionáře o 28 % nižší.
Základní pravidla pro zvyšování a udržení angažovanosti zaměstnanců zahrnují:
-
Vytvoření strategie pro zvýšení angažovanosti na základě specifických dat a cílů.
-
Komunikace propagující spojení úspěchu firmy s úspěchem zaměstnanců.
-
Autentický leadership - otevřenost, upřímnost a transparentnost.
-
Investice do rozvoje schopností středních manažerů.
-kk-