Podle nového průzkumu mezi 25 000 pracovníky zaměstnanci cítí, že s nimi podnikoví vůdci nekomunikují příliš dobře. Jen 42% zaměstnanců má pocit, že vedení podniku demonstruje upřímný zájem o jejich blaho, a jen 51% říká, že jsou jejich společnosti otevřené a čestné. Podle autorů výzkumu mnoho podniků chce být otevřených a upřímných, ale ekonomický tlak je donutil okrájet informace, které sdělují svým zaměstnancům. To je bohužel škoda, protože skandály kolem Enronu, WorldComu a dalších způsobily zvýšené obavy a nedůvěru zaměstnanců. Potřeba otevřenosti a upřímnosti je nyní větší.
Některé podniky tuto potřebu uspokojují. Například American Express byl v průzkumu hodnocen velmi dobře ohledně schopnosti spojit události na trhu s tím, jak to ovlivní zaměstnance. Když konkurent přišel s novou nabídkou kreditních karet, společnost poučila zaměstnance o tom, jaké otázky nyní mohou zákazníci pokládat a jak na ně mají odpovídat. Mezi dalšími společnostmi, které se v průzkumu dobře umístily, byla i Progress Energy, která dostala hodně bodů za nadřízené pracovníky, kteří efektivně komunikují se zaměstnanci, a Liberty Mutual, která efektivně poučuje zaměstnance o nových produktech. Organizace označované za otevřené a upřímné jsou velmi dobré také ve sdělování špatných zpráv. To, že si ani špatné zprávy nenechávají pro sebe, zvyšuje důvěru zaměstnanců.
-ba-
Article source Workforce.com - website focused on HRM