Neplaťte státu víc, než musíte

Terezín – okres Litoměřice, 3.dubna 2013. Neplatit státu povinné odvody se nevyplácí. Na to již doplatila nejedna společnost. Jsou však všechny platby nutné? Kolik procent „ukrajuje“ z Vašeho rozpočtu penále? Možná se budete divit, kolik peněz je možno ušetřit třeba jen správnou evidencí pracovní doby zaměstnanců.

Papírové docházkové lístky, tzv. píchačky, jsou svým způsobem stále možným nástrojem evidence docházky zaměstnanců. Tu si podnikatelé mohou vést dle svého uvážení. Není to však povinné.

„Ze zákona povinná je ale evidence pracovní doby zaměstnanců, za kterou evidenci docházky zaměstnavatelé často zaměňují. Bohužel, neznalost zákona neomlouvá a při kontrole Státního úřadu inspekce práce je pak malér na světě,“ vysvětluje Martina Weberová marketingová specialistka společnosti SAITECH s.r.o. „Evidence pracovní doby vypovídá o přítomnosti zaměstnance na pracovišti a ta se, jak jistě chápete, nemusí shodovat s evidencí docházky,“ dodává Weberová. Vyměřené penále za nedoložení nebo jeho nedostatečnost se může vyšplhat až do výše 400 000 Kč.

Toho si jsou vědomy především velké a střední podniky, které dnes evidují pracovní dobu svých zaměstnanců pomocí tzv. elektronických docházkových systémů. Investice několika desítek tisíc korun se vrátí nejenom v podobě ušetřených financí za penále, ale také v úspoře času zaměstnanců personálního oddělení, kteří na začátku každého měsíce prožívali stresové situace v podobě příprav výplatních dokladů. Ušetřený čas tak mohou věnovat jiné činnosti.

Veškerá data se shromažďují na terminálech (serverech) pomocí bezkontaktních karet nebo čipů a automaticky se pak přenášejí do počítače vedoucích pracovníků. Ti pak mají přehled o tom, kde se který zaměstnanec nachází.

Přítomnost zaměstnance na pracovišti však nemusí nutně znamenat výkon práce. Proto šla společnost SAITECH s.r.o. ještě dále. Nejenže nabízí terminál, na kterém můžete evidovat pracovní dobu zaměstnanců, využít ho k objednávání a výdeje stravy pro zaměstnance, ale také sledovat čas jednotlivých zaměstnanců a jejich odvedený výkon na jednotlivých, předem definovaných zakázkách.

______________________________________________________________________

SAITECH s.r.o. se sídlem v Terezíně byla založena v roce 1997 (s původním názvem S.A.I. T systémy automatické identifikace s.r.o.). Od samého počátku se specializuje na vývoj, výrobu, prodej a servis docházkových, přístupových a stravovacích systémů a v neposlední řadě také systémů sledování a vizualizace (odvádění) výroby.

 

Kontakt:

Ing. Martina Weberová

Marketingový specialista

GSM: 737 284 822

SAITECH s.r.o.

m.weberova@saitech.cz

www.saitech.cz