Praha, 7. srpna 2012 – Téměř polovina českých manažerů není spokojena ve stávajícím zaměstnání a navzdory nepříznivé ekonomické situaci zvažuje změnu zaměstnavatele. Pětina manažerů chce dokonce pracovat ve zcela jiném oboru. Vyplývá to z průzkumu společnosti Stanton Chase, která se zabývá vyhledáváním vrcholových manažerů.
Průzkum ukázal, že 40 % vedoucích pracovníků v České republice zvažuje změnu zaměstnání a 8 % si novou práci dokonce aktivně hledá. Celých 20 % manažerů chce změnit obor nebo kariérní směr. Mezi nejčastější důvody patří absence nových podnětů, malá nebo žádná perspektiva oboru či únava ze stereotypu.
„Manažeři touží po nové výzvě, a proto někdy chtějí odejít z oboru, přestože v něm pracují celý život,“ potvrzuje Jozef Papp, Managing Partner ve společnosti Stanton Chase. Většinou se jedná o zaměstnance středního věku, kteří cítí, že svému oboru dali vše, co mohli, a jejich osobní vývoj se dostal do stádia stagnace. Další skupinu tvoří mladí lidé, kteří si „svůj“ obor teprve hledají. „Mladí lidé mění obor i několikrát po sobě,“ říká Jozef Papp.
Změnu oboru mohou silně ovlivnit i zájmy a volnočasové aktivity. Nejednou se úspěšný manažer stal profesionálním sportovcem, nebo například majitelem autosalonu. Častým impulsem je touha po klidu, nebo vlastním podnikání. „Manažeři jsou často unaveni prací ve velkých korporacích, odcházejí z důležitých míst a zakládají vlastní firmy, nebo přecházejí do vedení již existujících, menších společností,“ potvrzuje Jozef Papp.
„Touha rozvíjet kariéru v jiném, zajímavějším či perspektivnějším oboru, je velice lákavá, nicméně se jedná o nesmírně komplikovanou a pro zaměstnance extrémně náročnou změnu. Lidé ji mnohdy podceňují a ne vždy proto končí úspěchem,“ tvrdí Jozef Papp. „Doporučuji zjistit si nejdříve o dané oblasti co nejvíce informací, zkontaktovat se s lidmi, kteří již v oboru pracují a pečlivě se na novou práci připravit alespoň na teoretické bázi.“
Stanton Chase
Mezinárodní společnost Stanton Chase je jedním z předních světových poskytovatelů služeb v oblasti executive search. Hlavním cílem společnosti je budování profesionálních manažerských týmů pro klienty na celém světě. Společnost byla založena v roce 1990 a v současné době působí v 72 pobočkách ve 42 zemích Asie, Evropy a Ameriky. Hlavním klíčem úspěchu firmy je důraz na profesionalitu zaměstnanců, jedinečná strategie, výborná znalost klienta, schopnost naslouchat a flexibilně se přizpůsobit jeho potřebám.