Společnost Tesco patří dlouhodobě k největším soukromým zaměstnavatelům v České republice. V současnosti zaměstnává přes 11 000 lidí na téměř 200 obchodech, v distribučním centru nebo v pražské centrále.
Obtížná situace na pracovním trhu a dlouhodobý nedostatek pracovních sil, nutí zaměstnavatele měnit způsob oslovení nových uchazečů a hledat k nim nové cesty. To je i jeden z důvodů, proč se společnost Tesco rozhodla otevřít v pražském hypermarketu Eden nové náborové centrum. O nové uchazeče se bude starat celkem šest zaměstnanců.
Nábor nových zaměstnanců tak bude díky náborovému centru daleko více efektivní.
„Zjednodušením náborového procesu obchodům pomůžeme odstranit administrativní zátěž. Zkrátíme také celkový čas náboru a budeme podporovat manažery pro kvalitní nábor, zároveň dojde ke snížení fluktuace a udržení stávajících i nových kolegů,“ očekává Daniela Hrbková, provozní personální manažerka Tesco.
Agenda nového náborové centra bude poměrně široká od evidence databází uchazečů a volných míst, prověřování uchazečů, telefonické pohovory přes zadávání inzerce, vytváření a umísťování pracovních nabídek na pracovní portály až po účast na veletrzích práce a prezentace na úřadech práce.
V současnosti nabízí Tesco několik stovek volných pracovních pozic a to jak pro lidi na obchodech a v distribučním centru, tak pro centrální kancelář. V případě obchodů se nejčastěji jedná o pozice – doplňovač zboží, pokladní, pekař, obsluha na pultu lahůdek a skladník. Nově vzniklé náborové centrum by mělo pomoci tyto volné pozice obsadit v co nejkratší době.