Třetí ročník IIK Grand Prix 2013 se blíží!

Institut interní komunikace15.4.2013 vyhlásil již třetí ročník IIK Grand Prix 2013, soutěže projektů z oblasti interní komunikace a souvisejících oborů z České a Slovenské business praxe. Soutěž je určená všem, kteří se nějakým způsobem podílí na interní komunikaci a to bez ohledu na fakt, zda je daná organizace členem Institutu Interní Komunikace.

Ročník 2013 bude stejně jako minulý rok rozdělen na šest hlavních soutěžních kategorií. Do první kategorie s názvem Digitální nástroje interní komunikace se mohou hlásit firemní intranety, sociální média, mobilní aplikace a další nástroje běžně používané pro komunikaci v digitálním prostoru. Druhou kategorií jsou Tištěné nástroje interní komunikace, která může obsahovat různé časopisy, brožury, letáky, plakáty a podobné materiály určené pro interní publikum organizací. Třetí kategorie je zaměřená na firemní eventy, konference a další Osobní nástroje interní komunikace. Čtvrtá kategorie pak není specifikována po obsahové stránce, ale spíše po stránce přístupu ke komunikační kampani. Jedná se totiž o kategorii Netradičních formátů/realizace interní komunikace jako jsou například různé guerilla či virální kampaně. Poslední dvě soutěžní kategorie jsou zaměřené na firemní strategii; přesněji na Strategie krátkodobé a Strategie dlouhodobé. Do krátkodobých kampaní se zařazují jednorázové komunikační kampaně, popř. kampaně v délce do tří měsíců trvání. Kategorie dlouhodobých strategií jsou pak kampaně běžící opakovaně nebo v délce nad tři měsíce.

Hlavním kritériem hodnocení přihlášených prací je, nakolik efektivně byly provedeny. Toto kritérium hodnotí nastavení a splnění komunikačních cílů, zvolenou komunikační techniku, poměr ceny a celkového přínosu kampaně a srozumitelnost a přehlednost obsahu komunikace. Druhé kritérium hodnotí kreativitu dané práce s ohledem na samotný nápad nebo nápaditost řešení dané komunikační situace a na její vizuální a jazykovou propracovanost. Posledním hodnotícím kritériem je pak tzv. novátorství dané práce, tj. úroveň originality řešení a její přínos a možnost dalšího použití nejen v dané organizaci, ale i v celém oboru interních komunikací.

Odborná porota (členové poroty jsou uvedeni na konci článku), složená z předních osobností interní komunikace, bude volit vítěze v jednotlivých kategoriích ve dvou kolech. První kolo spočívá v bodovém ohodnocení práce každým členem poroty, přičemž 50% prací s nejvyšším počtem bodů postoupí do kola druhého, kde jsou na základě všeobecné diskuse zvoleni vítězové každé kategorie. Ke každé práci bude pro zachování objektivity a poskytnutí cenné zpětné vazby vyhotoveno hned několik posudků. Pokud se členové poroty shodnou, že některá z prací sice nemá nejvíce bodů, přesto nese zajímavý nápad nebo myšlenku, je možné po shodě poroty ocenit práci speciální Cenou poroty IIK Grand Prix.

Stejně jako v letech minulých, i letos se vítězové jednotlivých kategorií zúčastní mezinárodní soutěže FEIEA Grand Prix. V loňském ročníku této soutěže se z prací vycházejících z české soutěže IIK Grand Prix 2012 nejlépe umístily práce z dílny DHL IT Services se svými osobními nástroji interní komunikace (Virtuální konference, Management Webcast Forum) a dlouhodobá komunikační strategie pojišťovny ING při komunikaci jejich nové firemní filozofie (Zlatá pravidla). Další informace o vítězích loňského ročníku IIK Grand Prix 2012 můžete najít na webových stránkách Institutu Interní Komunikace, www.institutik.cz.

Do soutěže IIK Grand Prix 2013 se můžete přihlásit pomocí online aplikace na stránkách Institutu Interní Komunikace, a to od 15.4.2013, kdy byla soutěž oficiálně zahájena, až do 24.5.2013. Slavnostní vyhlášení vítězů pak proběhne o necelé dva týdny později, a to ve čtvrtek 6.6.2013.

Věříme, že také letošní vítězové budou úspěšně reprezentovat jak svou firmu, tak Českou republiku a Institut Interní Komunikace!

Porota:

Tomáš Poucha – spoluzakladatel IIK, Savoir faire

Dana Poul-Graf – spoluzakladatelka IIK, DHL IT Services

Denisa Kasl Kollmannová - pedagog, Univerzita Karlova

Petr Sedláček – kouč a lektor, člen odborné rady IIK, Dvůr Sychrov

Martin Onofrej – spoluzakladatel AICO, PMP Group

Lenka Šilerová - Executive Director Ipsos Loyalty

Jana Holá – pedagog, člen odborné rady IIK, Univerzita Pardubice

Alena Kazdová – šéfredaktorka HRM, Economia

Jan Chudomelka - online marketing consultant, Etnetera

Petr Růžička – akreditovaný kouč, trenér, konzultant, klinický psycholog

Martin Marušinec – creative director, Touch Branding

 

Institut interní komunikace je nezávislou neziskovou organizací sdružující členy, kteří se interní komunikací profesně zabývají nebo se o ni zajímají. IIK byl založen s cílem vytvoření neformálního diskusního sdružení odborníků z oblasti interní komunikace a příbuzných oborů, profilovat interní komunikaci jako prestižní a důležitou oblast, podporovat sdílení znalostí a zkušeností nejen na národní, ale i mezinárodní úrovni. Aby dosáhl vytýčených cílů, pořádá Institut nejrůznější odborná (konference, workshopy, tréningy a semináře) i neformální setkání (výměna zkušeností a znalostí, setkávání s předními odborníky z oblasti interní komunikace), poskytuje poradenství, připravuje analýzy a publikuje v odborném tisku.

 

Pro více informací kontaktujte:

Institut Interní Komunikace 
Vršovická 1525/1d,
101 00, Praha 10
info@institutik.cz

Případně využijte kontaktní formulář na adrese http://www.institutik.cz/kontakt/