Loňských vítězů (ČEZ Group, iRecruit, Symbio a Zelenka Translations) jsme se zeptali, proč se přihlásili, co jim to dalo a jak má podle nich vypadat dobré náborové video nebo kariérní stránky. Odpověď na poslední otázku může být o to zajímavější, že se zástupci všech vítězů letos objeví v porotě.
Skupina ČEZ loni získala cenu za kariérní web kdejinde.cz.
„Měli jsme tehdy zbrusu nový kariérní web a byli jsme přesvědčeni, že se povedl. Ocenění nás utvrdilo v tom, že jsme při úvahách o vizuální podobně a obsahu webu šli správným směrem,“ říká Martin Máca, HR expert útvaru strategický nábor expert Skupiny ČEZ. Podle něj by mělo kariérní video i stránky dnes víc než kdy dřív zaujmout během první vteřiny. „Web musí být maximálně přehledný a fungovat tak, aby se v něm návštěvník neztrácel,“ říká.
Luděk Kantor ze společnosti iRecruit, která vyhrála cenu za nejlepší kariérní stránky pro firmy do padesáti zaměstnanců (ČEZ nad padesát) vidí význam ocenění ve dvou rovinách.
„Za prvé nám to ukázalo, že i malá firma z regionu může se svým nápadem zabodovat. Za druhé zafungovalo ocenění jako velmi dobrá marketingová reklama našeho portálu,“ říká Kantor s tím, že už využili všechny získané ceny. „Focení od firmy Proudly jsem využili na redesign druhých webových stránek firmy, školení od Recruitment Academy rozšířilo kolegyni obzory v oboru,“ dodává Kantor.
S ním souhlasí i Libor Šimon, spoluzakladatel firmy Symbio. Ta vyhrála kategorii kariérní video (firmy nad padesát zaměstnanců).
„S účastní v RA Awards je spojena publicita. Jakožto vítězům se nám jí dostalo samozřejmě ještě víc. S ohledem na to, že přihláška byla zdarma, je tam zajímavá ROI,“ říká Šimon. Podle něj by kariérní video mělo být především autentické. „Tzn. jak se firmám daří předat, jaké opravdu jsou, jaká je jejich firemní kultura, kdo se u nich bude cítit dobře. Je tam něco, co mě pobaví, zaujme, co bych si mohl pamatovat? Něco, co firmu odliší od ostatních? Něco, kvůli čemu bych to poslal svým známým? Říká se sice, že obsah je král, ale i sebelepší obsah může pohřbít forma, jakou je předáván. Určitě mě bude zajímat úroveň zpracování, zaměření na detail,“ říká Šimon.
Ve stejné kategorii mezi menšími firmami uspěla společnost Zelenka Translations. Její marketingový manažer David Klouda slova Libora Šimona potvrzuje.
„Naše video jsme točili tak, že jsme každého z účinkujících „přepadli“ a jakmile se trochu oklepal, sdílel na kameru své dojmy bez jakékoliv předchozí přípravy. Díky tomu jsou tam občas lehké prostoje, odmlky nebo „hmmmm“ a „eeeee“, ale je to autentické a opravdové. To pro nás bylo zásadní,“ popisuje, jak vznikalo jejich vítězné kariérní video.
Nutno podotknout, že letos jsou vaše šance na úspěch větší než v minulých letech, protože se nebude soutěžit jen ve dvou, ale nově hned v pěti kategoriích. Tradiční „kariérní video a kariérní stránky“ doplní kategorie „náborová kampaň roku“, „pracovní inzerát roku“ a „recruiter roku“.
Soutěží se nejen o prestiž a uznání odborníků v oboru, ale samozřejmě také o ceny. Vyhrát můžete třeba kurz v pořádající agentuře Recruitment Academy nebo vytvoření videoinzerátu od partnerů akce, společností LMC a Proudly. Celkem se hraje o ceny za tři sta tisíc korun. A jak se shodují všichni vítězové loňského ročníku, vítězství v RA Awards je i dobrá reklama.
Všechno, co potřebujete vědět, včetně přihlášek, najdete na webu https://raawards.cz/.