Společnost Unilever opět otevřela dveře studentům a absolventům českých vysokých škol. Na základě zaslaných životopisů dostali někteří z nich jedinečnou možnost nahlédnout do dění velkého korporátu. O tom, že zájem studentů o tuto velkou společnost stoupá, svědčí fakt, že jich dorazilo více než pět desítek. Společnost Unilever Česká republika pro ně připravila pestrý program plný zajímavých informací a zábavy. Nezahrnula je pouze množstvím powerpointových prezentací, ale dala jim možnost diskutovat s manažery z oblasti marketingu, obchodu, logistiky a financí.
Přes 50 studentů vysokých škol, jejichž oborem je zejména ekonomie a marketing, navštívilo jednu z největších FMCG společností sídlící v Karlíně. Společnost Unilever nabízí ve více než 190 zemích 11 kategorií obsahujících 400 značek potravin, výrobků pro péči o domácnost a výrobků pro osobní péči. Dokáže proto oslovit takové množství lidí jako žádná jiná společnost. Její výrobky používají každý den dvě miliardy lidí. Unilever ale také klade velký důraz na dialog se studenty, které se snaží zaujmout a oslovit v životní etapě, kdy se rozmýšlí, na jakou profesní dráhu se vydají. Program dne otevřených dveří byl proto koncipován tak, aby se studenti dozvěděli informace ze všech oblastí a sami si určili, která z nich by je mohla v budoucnu bavit nejvíc.
Studenty osobně přivítal generální ředitel společnosti Unilever Florin Trandafirescu, který mimo jiné zdůraznil: „Ať už se v životě rozhodnete dělat cokoliv, nikdy nezapomeňte být sami sebou. Je velmi důležité jít za svými sny a vydat ze sebe to nejlepší. To ale dokážete jen tehdy, budete-li se řídit svým vlastním přesvědčením a rozumem a nenecháte nikoho násilím změnit vaši přirozenost. Jsem moc rád, že pracuji pro firmu, která tuto filozofii podporuje, a věřte mi, že před 16 lety, kdy jsem v Unileveru začínal, jsem byl ten stejný člověk, jako dnes.“
Dopolední blok se nesl ve znamení prezentací a přednášek. Za marketing ho zahájil Lukáš Poór, který studentům představil Brand Builing část. Na jeho slova navázala Pavla Mastná, která prezentovala rovněž oblast marketingu, konkrétně Shopper & Customer Marketing. O Customer Developementu informovala Miroslava Klimantová. Michal Glacner zasvětil přítomné do oblasti Supply Chainu a Aleksander Solski, jakožto finanční ředitel společnosti, pohovořil o financích.
Blok přednášek zakončil Radek Šrom, který studentům přiblížil, jaké jsou karierní možnosti v Unileveru. Předal jim podrobnosti o Management Trainee programech a o dalších existujících možnostech, jak se stát součástí společnosti Unilever.
V odpoledním bloku se studenti rozdělili do menších diskuzních, tematických skupin - marketing, obchod, logistika a finance. V každé z nich měli možnost pokládat manažerům dotazy, které je nejvíc zajímaly. Následovaly odlehčené prezentace týkající se značky AXE a DOVE i vlasové kosmetiky Timotei a Toni & Guy. V případě DOVE měli studenti za úkol vytvořit dvojce a napsat, jaké věci se jim líbí na sobě a poté na svém sousedovi. Test měl dokázat, že jsme mnohem krásnější, než si sami myslíme. Tato myšlenka úzce souvisí s celosvětovou ideou značky DOVE.
(viz http://www.youtube.com/watch?v=XpaOjMXyJGk)
Na závěr nechyběla ani ochutnávka zmrzliny Algida, čajů Lipton a mnoho dalšího.
„Bylo osvěžující vidět zase mladé, nadějné tváře, které dychtí po tom dostat se pod pokličku naší společnosti. Den jsme se snažili koncipovat tak, aby byl informačně užitečný, ale abychom studentům také ukázali, že v Unileveru pracují pohodoví lidé se smyslem pro humor a týmoví hráči. Z jejich reakcí soudím, že se nám to podařilo.“ uzavřela Unilever Open Day Michaela Holmanová z HR oddělení společnosti Unilever.