Z personalisty byznys partner. HARTMANN - RICO v HR sází na moderní trendy

25. března 2013 Brno – Přední český výrobce zdravotnického materiálu, HARTMANN-RICO, výrazně promění stávající HR politiku. V roce 2013 totiž završí rok a půl trvající projekt transformace personalistického týmu na skupinu byznys partnerů, která se zaměří na intenzivnější podporu ostatních částí firmy. Cílem redefinování role HR oddělení je zvýšit efektivitu procesů, zjednodušit administrativu a přispět k automatizaci vedení a vzdělávání zaměstnanců. Nová pravidla plánuje společnost s více než 1200 zaměstnanci a třemi výrobními závody nastavit letos na jaře.

Změna ve vymezení role oddělení lidských zdrojů ze servisního střediska na byznys partnera je trendem v řadě progresivních světových společností. Na základě příznivého výsledku studie o proveditelnosti jsme se rozhodli k tomuto kroku přistoupit. Činnost jednotlivých kolegů – personalistů bude integrována do přidělených částí firmy. Od zaváděných změn si slibujeme těsnější propojení byznysu a řízení lidských zdrojů se sdílenou zodpovědností za výsledky,“ uvedl ředitel pro lidské zdroje společnosti HARTMANN-RICO Milan Smejkal.

První fáze rok a půl trvajícího projektu spočívala v nastavení principů, výběru vhodných pracovníků do role byznys partnerů a nastavení budoucích procesů. Následovala vzdělávací část, která se zaměřovala na rozvoj kompetencí budoucích byznys partnerů, jejich začleňování do pracovních týmů napříč firmou a na komunikaci změn v personálním řízení směrem k zaměstnancům. Nový systém důsledně integruje všechnu agendu do systému SAP, který umožňuje nastavit řadu automatických procesů, zjednodušuje komunikaci a celkově zefektivňuje administrativu.

Jakkoliv nebyly začátky jednoduché, protože zavádění každé rozsáhlé změny s sebou nese různá úskalí, s potěšením mohu konstatovat, že vidíme první konkrétní výsledky. Nově postavený tým oddělení lidských zdrojů se projektu věnuje naplno a svým nadšením pozitivně ovlivňuje ostatní kolegy. Věřím, že tento proces do budoucna přinese spokojenost našim zaměstnancům i zákazníkům,“ doplnil Milan Smejkal.