Desatero prokazování návratnosti investic do vzdělávání zaměstnanců

Ilustrační snímek

Personalisté dnes a denně narážejí na požadavek, aby dokázali vyjádřit přínos svých řešení a strategií firmě v tvrdých číslech. Pokud vás straší návratnost investic do vzdělávání zaměstnanců, přečtěte si následujících deset rad, jak ji přesněji a lépe vyjádřit. Doporučení vycházejí ze studie vzdělávací společnosti ESI International s názvem Training ROI: If Someone Asks You’ve Already Lost Your Budget.

1. S kalkulací návratnosti investic to nemusíte přehánět

Vaším úkolem je prokázat v rozumné míře, že váš vzdělávací program se vyplatí.

2. Zaměřte se na výsledky

Magické slůvko „návratnost investic“ neznamená jen čísla, vyjadřuje celý způsob uvažování. Manažeři vzdělávání by neměli zdůrazňovat jen kvalitu tréninků, ale především jejich dopad na zlepšení chodu firmy.

3. Návratnost investic počítejte nepřetržitě

Potřebujete mít neustálý přehled o tom, co funguje a co ne. Nemá smysl školit lidi, kteří to nepotřebují nebo nepoužívají.

4. Specifikujte argumenty

Dejte dohromady své argumenty a každý podložte fakty tak, aby bylo zřejmé, že váš program přinese více výhod než nákladů.

5. Předložte co nejvíce dat

O vašem programu budou rozhodovat lidé, které zajímá, jak jste došli k předkládaným číslům. Podložte je proto co nejvíce daty z co nejvíce perspektiv.

6. Ukažte, že návratnost investic není jen záležitostí peněz

Výsledky vedoucí k návratnosti investic analyzujte ze čtyř hledisek: kvalita, efektivita, vliv na pracovní místa a obchodní výsledky.

7. Buďte opatrní

Dávejte si pozor na měření subjektivně zkreslených dat. Reakce účastníků bezprostředně po školení mohou být výrazně jiné než po delší době. Opakujte proto svá měření.

8. Ujistěte se, že znáte výši počátečních výdajů

Bez znalosti úvodní investice nemůžete počítat návratnost. Začnete náklady na trénink a výší mzdy účastníků rozpočtenou na dny.

9. Vyprávějte svůj příběh

Musíte být schopni popsat cíle vzdělávací programu tak, jak jste si je vytyčili, a výzvy, které jste museli překonat, abyste přinesli pozitivní změnu firmě.

10. Nenechte se odradit nízkými čísly

Návratnost investic lze zlepšovat.

Celá studie je k dispozici ke stažení na stránkách ESI International zde (zdarma po vyplnění registračního formuláře).

-kk-

Zdroj: TLNT - americký blog pro odborníky z oblasti HR a talent managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje TLNT