Pane Andere, povězte nám, co je vlastně JOBka?
JOBka je nástroj dnešní doby. V době, kdy má téměř každý člověk v kapse mobilní telefon, je velmi vhodné to využít. JOBka je moderní pomocník managementu. Tam, kde chcete mít spokojenější a angažovanější zaměstnance, informovaný a vzdělaný personál, je aplikace JOBka přesně to, co může v těchto aspektech výrazně pomoci. JOBka výrazně usnadňuje průzkumy, usnadňuje získávání nových zaměstnanců – prostřednictvím stávajících zaměstnanců. Podívejte se na to takto: Představte si, že má vaše firma 100 zaměstnanců, každý z nich má nějaké ty přátelé na sociálních sítích. Pomocí JOBky všichni zaměstnanci snadno nasdílí inzeráty a dosah inzerce je rázem v desítkách tisíc zobrazení u lidí z jejich okolí. A co je na tom krásné – nejde o nedotčenou veřejnost. Každý sdílející je totiž součástí firmy, je to váš spojenec, vlastně tak z vašich zaměstnanců uděláte armádu Vašich HR agentů.
Zároveň říkám na rovinu – JOBka není pro firmy, které se o zaměstnance nezajímají a nechtějí se posouvat dopředu v oblasti moderní komunikace, managementu štěstí a v podobných tématech. JOBka je pro dobré firmy a jejich dobré manažery.
Chtějí zaměstnanci mobilní aplikaci JOBka používat?
Víte, každý člověk je ze své podstaty šťastný, pokud se někdo zajímá o jeho názory. Ve chvíli, kdy jsou jeho názory navíc vyslyšeny a aplikovány, nabírají dobré pocity ještě více na obrátkách. Dále jsou v aplikaci oblíbené funkce, které si dnešní doba žádá – např. propojení s jídelnou, informace o benefitech apod. V neposlední řadě máme procesy, které to celé ještě podporují: např. některé informace firmy zveřejňují nejprve přes aplikaci JOBka a až za několik hodin nebo dnů přes nástěnku (např. informace o prémiích, příspěvcích apod.).
Pořizování zpětné vazby je obecně složitá disciplína, jak je to v případě JOBky?
Právě toto je primární úloha JOBky. Celý proces usnadnit. Zejména vyhodnocení feedbacků bývá v současnosti velmi náročné. Je nutné nashromáždit stovky papírů, seřadit je podle oddělení, sepsat jednotlivé odpovědi a názory do tabulky, zpracovat data a vytvořit grafy. JOBka dělá všechny tyto aktivity sama. Zaměstnanci vyplní dotazník v mobilu a výsledky jsou v přehledné formě dostupné okamžitě. Díky tomu je možné zjišťovat názory od lidí častěji. Pokud víte, co lidi chtějí, posune to firmu kupředu.
Co dalšího JOBka umí?
Úmyslně jsme do aplikace umístili funkce, které jsou oblíbené mezi zaměstnanci. Aby nebyla aplikace tak nudná, přidali jsme trochu užitku. Oblíbená je možnost zobrazit si jídelní lístek závodní jídelny s možností objednat si jídlo. Další možností je dohledat si důležité informace o výplatách, prémiích apod. Lidé jsou dnes zvyklí na aplikace. Takže agregace JOBky do firmy je hladká.
Pane Andere, můžete nám lépe představit sám sebe a proč právě vy tvoříte věci jako JOBka?
Dobrá otázka. Kdo jsem… Roky působím v IT, mám rád systémy, programování, weby a s tím související marketing – to je moje vášeň. Zároveň několik let působím ve výrobních firmách, proto vidím problémy a potřeby zevnitř. Takže vlastně JOBka vznikla takto přirozeně. Také jsem muzikant, a především se snažím být dobrý tatínek mého milovaného syna – to je to nejdůležitější na světě.
Co byste vzkázal čtenářům HR News?
Ať se ozvou – rádi zodpovíme všechny dotazy, poradíme, s čím budeme umět, a prodiskutujeme nezávazně, jak jim JOBka může pomoci. Budu rád, když napíšete e-mail přímo mě osobně na marekander@jobka.cz. Odpovím hned, jak to bude možné. A ještě jedna důležitá věc. Umíme připravit DEMO pro zkušební počet zaměstnanců. Nechci, aby někdo kupoval zajíce v pytli. JOBku si může kdokoliv v klidu vyzkoušet. Stačí se ozvat přes kontaktní formulář na webu. Více informací najdou zájemci na www.jobka.cz.