ASIANA byla vždy pilířem, o který jsem se mohla opřít

Rozhovor s Pavlou Pulchart, Business Development Manager v ASIANA, spol. s r.o.

Přizpůsobivost, flexibilita, důvěra nejen mezi klienty, ale hlavně mezi zaměstnanci, to vše pomáhá společnosti ASIANA být úspěšná a stále rozšiřovat své portfolio. Už nefiguruje pouze na poli cestovatelských služeb s portálem Letuška.cz, ale stále více se zaměřuje na byznys ve firemním segmentu, outsourcing pro korporátní zákazníky a dalších služby pro HR, například vývoj platformy HRshop.

Pavla Pulchart, Asiana

Společnost ASIANA je na trhu již od roku 1993, jak se od té doby změnila?

Hodně se nám rozšířilo portfolio, nenabízíme jen cestovní služby. Letenky a hotel už dávno přestaly stačit. Paralelně s naší Letuškou se začal budovat firemní segment, kde nabízíme například zajištění bezproblémové služební cesty.

S požadavky našich klientů jsme se zaměřili také na organizaci firemních večírků, eventů, konferencí, incentivních zájezdů do zahraničí pro jednotlivce i skupiny, tematické cestování. Portfolio v této oblasti je opravdu široké a vlastně vznikla celá jedna divize zabývající se pouze touto aktivitou.

Pustili jsme se také do administrativních služeb v oblasti vzdělávání, nákupů a přefakturací. Stala se z nás jakási prodloužená ruka pro dílčí oddělení v rámci jednoho korporátu. Jednomu klientovi dokážeme poskytnout servis z více oblastí s jedním fakturační subjektem. Optimalizujeme tak nákupní procesy velkých firem a postupně toho začínají využívat i další společnosti, kterým to nabízíme jako novou službu.

Disponujete velkou technologickou základnou a také znalostí nejen v oblasti cestování, ale i služeb, je to ten důvod, proč si firmy vybírají právě ASIANU?

Často říkám, že jsme vlastně technologická firma a to, co děláme, je už jen produkt. Naší hlavní výhodou je, že umíme vyřešit potřebu klienta s přidanou hodnotou zabezpečení a správných procesů. Naučili jsme se reagovat na potřeby a naplňovat je. Nejde o konečný výstup, důležité je zajistit celý nákupní a rozhodovací proces v souladu s fakturačním procesem klienta. My toto díky našim technologiím umíme vyřešit.

Podívejte se na celý rozhovor Michala Kankrlíka s Pavlou Pulchart

Dokázala byste zmínit konkrétní případovou studii nebo projekt u klienta, který ukazuje to, co jste zmiňovala?

Napadá mě Albert Česká republika. To je krásný příklad vybudování opravdu silného partnerství. Začalo to právě jen letenkami, občas nějaký hotel, pak přišel požadavek pro prodejce na prodejnách podívat se do Španělska na pěstitele pomerančů – vznikla první incentivní cesta do zahraničí. Pak soutěže pro prodejny – ta, která vyhrála, dostala zájezd do zahraničí.

S tím jsme začínali a dnes pro ně nakupujeme a přefakturováváme vzdělávací služby, školení, doporučujeme lektory. Díky velkým objemům už máme přehled, zkušenosti a pozitivní vazby na jednotlivé dodavatele. Takto vznikají nové koncepty spolupráce a pořád to funguje na bázi jedna firma - dodavatel, jeden klient.

Nedílnou součástí vaší nabídky pro firemní zákazníky je platforma HRshop, můžete popsat, jak funguje, co je její přidaná hodnota?

Je to hmotná odpověď na to, co již léta děláme. Našim klientům zajišťujeme služby typu HR, MICE, vízový servis, benefity pro zaměstnance, jazykové vzdělávání. Před pandemii jsme se rozhodli, že by mohla vzniknout platforma, kde by toto vše bylo nabízeno pro usnadnění práce personalistům. Mohou si zde listovat jako v katalogu a vybrat službu, kterou si mohou bez obav objednat, protože mají smluvního dodavatele – nás.

Takže bez ohledu na to, od koho službu objednávají, na faktuře je ASIANA a to jim optimalizuje nákupní proces. Jsou spokojení nákupčí a personalisté mají široký výběr. Dokonce umíme implementovat požadované dodavatele, pokud klient trvá na tom, že chce zajistit služby od někoho konkrétního, s kým má dobré zkušenosti a vztahy.

Mohla byste zmínit vaší konkrétní konkurenční výhodu?

Já bych řekla, že je to konsolidace. Sdružujeme X produktů a X subproduktů na jednom místě a klient si to může koupit. Důležité je především to, že nemusí nikde složitě hledat v různých oblastech. Personalisté mají široký záběr. Kromě vzdělání zaměstnanců mají řadu administrativních činností, které je odvádí od jejich poslání. My jsme tou administrativou, abychom jim uvolnili ruce a oni se mohli věnovat náplni své práci.

Přidaná hodnota je v procesech, kdy oni objednají produkt, pošlou poptávku, my se pustíme do zpracování včetně komunikace s účastníky o různých změnách, stornech a tak podobně.

Kam spěje vývoj? Jak vnímáte stávající digitalizaci a budoucnost produktů ASIANY v závislosti na vyvíjejících se potřebách zákazníků?

Digitalizace přinese větší transparentnost. Vnímám pro ASIANU velkou příležitost, protože umíme rychle odpovídat na měnící se procesy firem, které jsou nastaveny jako my. Což znamená být velmi flexibilní, mít silné zázemí a ustát měnící se požadavky klientů v čase.

Co vás nejvíce firemně i osobně naučila pandemie?

Naučila mě neplánovat, být připravena na všechno a umět hrát s rozdanými kartami.

Pracujete v ASIANĚ přes 16 let, co je tím důvodem, proč se těšíte ráno do práce?

Momentálně jsem vděčná, že vůbec můžu každé ráno chodit do práce. Mám pocit, že jsem pod jedním zaměstnavatelem vystřídala řadu zaměstnání. Znám ji tak dobře, protože jsem si prošla několika oddělení, stála u zrodu krásných projektů a na každém jsem se něco naučila a zároveň pochopila celkového ducha ASIANY. A to je to, co mě baví nejvíc a pořád je to dobrý důvod chtít ráno jít do práce.

Platí i v ASIANĚ, že důležitou hodnotou firmy je důvěra? Jak ji firma udržuje?

Ano, platí. Když se na to podívám očima zaměstnance, za dobu, co zde působím, jsem si prošla několika životními obdobími a ASIANA byla vždy pilířem, o který jsem se mohla opřít. Důvěra je něco, co je tu silně zakořeněno a oceňují to zaměstnanci každým rokem víc a víc. To není jen nějaká informace v inzerátu, když se nabírají nový zaměstnanci, to je něco, co tu s námi žije.

Na co se těšíte, co byste chtěla dělat a jaké jsou projekty, které vás ženou dopředu?

Dopředu mě ženě, když mi rostou věci pod rukama, a to je s každým novým projektem. Naše nápady chodí postupně, něco se dodělá, něco nového přijde. Neustále vylepšujeme pořád je co pilovat, nacházíme nové požadavky, učíme se nové věci. To těšení se, to nadšení nemusím hledat, chodí samo.