Petr Souček, Istanbul, Turecko
Jaké jsou nejvyhledávanější incentivní destinace pro vaše korporátní klienty?
V Evropě se dle očekávání stále těší největší oblibě země na jih od nás, a to Itálie, Španělsko či alpské země. Tam směřuje nejvíce poptávek ze strany našich korporátních klientů. Jihoevropské země totiž vedle příjemných klimatických podmínek nabízí stále relativně dost přímých leteckých spojení z Prahy či Vídně.
Mimo Evropu registrujeme dlouhodobě velký zájem o tradiční asijské destinace (SAE a Thajsko) či o velmi oblíbené ostrovy Mauricius a Zanzibar. Všechny tyto destinace mají dobré pravidelné spojení a na místě lze připravit zajímavý a kvalitní program.
Petr Souček, Aletschhorn, Švýcarsko
Jak se změnila dostupnost letenek i jejich ceny do exotických destinací?
Značně. Během pandemie se omezila nabídka letů především do některých populárních asijských destinací, což ještě zvýraznila válka na Ukrajině, která svými dopady „vyšachovala“ do té doby hojně užívané ruské a ukrajinské letecké společnosti. Zákaz létat přes ruské území navíc značně prodloužil a prodražil lety východním směrem. Některé ceny letenek do jihovýchodní Asie či do ostrovních destinací v Indickém oceánu se nyní pohybují často i 2x výše, než tomu bylo zvykem před pár lety. Naopak vyšší konkurence u letů západním směrem např. do USA či Karibiku nahrává výhodnějším cenám dopravy.
Petr Souček, Pamír, Tádžikistán
Proč vlastně vyrazit za incentivní turistikou do zahraničí a nerealizovat akci doma?
Napadají mě dva hlavní důvody. Prvním je zážitek! Když firmy chtějí ocenit své nejlepší zaměstnance či obchodní partnery, nabídnout jim destinaci, kam by se sami nepodívali, má jistě velkou váhu. Druhým důvodem mohou být i ceny a volné kapacity. Např. v hlavní sezóně nemusí být vůbec jednoduché uspořádat teambuilding na velice populární jižní Moravě, neboť hotely bývají v předstihu mnoha měsíců velmi plné a cenová úroveň bývá v tuto část roku velmi vysoká. V Evropě i mimo ni jsou však destinace, kde lze najít výhodně ceny a díky široké nabídce ubytovacích zařízení není nutné dělat kompromisy.
Proč je lepší incentivní cesty organizovat přes profesionální agenturu?
Firemní klientela je specifická a vyžaduje profesionální servis. Ten se utváří křehkou rovnováhou mezi zkušeností a ochotou učit se novým věcem. Díky tomu jsme schopni vymyslet balíček na míru fakticky kdekoliv – od vodopádů Iguazu v Argentině až po pláže centrálního Vietnamu, kam se podívali naši klienti v uplynulém roce.
Petr Souček, Pyreneje, Španělsko
Jaké destinace máte nejraději a proč, popř. kam se letos chystáte na dovolenou vy?
Osobně mám nejraději státy střední Asie, kde jsem již navštívil Kyrgyzstán, Tádžikistán či Uzbekistán. Mám rád přívětivé obyvatele těchto zemí, úžasné přírodní scenérie a velehory, nízké ceny a pak i skutečnost, že turistů tam stále mnoho nejezdí. Na letošní Velikonoce (duben 2023, poznámka redakce) odlétám do Panamy, kde se těším na bílé karibské pláže, džungli či Panamský průplav.
Nejvíce jsem nicméně zvědavý na návštěvu indiánských ostrovů San Blas nedaleko kolumbijské hranice, kde budu trávit 3 dny na malém tropickém ostrově v dřevěné chatrči bez elektřiny, což je přesně to, co pracující člověk jednou za čas potřebuje.
Petr Souček pracuje pro ASIANA Group od roku 2016 na pozici Senior Incentive & Events manager.
Předtím působil jako event manažer v Britské obchodní komoře v ČR, ale také v korporátní sféře - LIDL nebo Zentiva. V prvních letech v ASIANA Group se podílel na přípravě a realizaci nejrůznějších korporátních eventů (sympózia, konference, teambuildingy, večírky apod.) pro desítky až stovky osob v Česku a střední Evropě.
Po konci pandemie covidu se přesunul k velkým incentivním zájezdům po Evropě či po exotických destinacích. Je opravdu vášnivým cestovatelem a díky tomu může své zkušenosti z nejrůznějších koutů světa zužitkovat při své práci s korporátními skupinami.