Ta nejlepší kavárna v okolí může být právě ta ve vaší kanceláři

Rozhovor s Lumírem Františákem, JDE Professional

Jak nalákat zaměstnance z pohodlí home office zpátky do kanceláří? Jedním z nástrojů může být i luxusní káva jako od baristy. O tom, že právě káva hraje u zaměstnanců zcela zásadní roli, jsme si povídali s Lumírem Františákem, Sales managerem společnosti JDE Professional. Ten spolu se svým týmem L´OR Professional přináší do kanceláří prvotřídní kávovou službu a VIP péči.

Lumír Františák, JDE Professional

Icebreaker: pijete kávu? Jakou?

Ráno si dám jako správný Ital cappuccino :-) a pak v průběhu dne vypiji 4-6 šálku espressa. Chutná mi výrazná hořká chuť, něco jako hořká čokoláda. 

V posledních letech nastal kávový boom, kdy kávě rozumí téměř každý a kdo nepozná robustu od arabicy, nesmí snad ani do kavárny. Zaznamenali jste tento trend i v nárocích Vašich zákazníků?

Naši zákazníci jsou určitě lépe edukovaní, než tomu bylo v minulosti, což nás těší. Dovedou si kávu vychutnat a dobře vědí, jakou kávu od nás chtějí – někomu vyhovuje hořká chuť kávy, někdo má rád naopak jemné, ovocné tóny. Naše káva L'OR Professional je pražena dle klasické italské espresso školy a dokážeme uspokojit i ty nejnáročnější kávové znalce. Pro milovníky ovocných a citrusových tónů nabízíme zrnkovou kávu 100% Bio Arabiku Splendide a pro vyznavače klasického silného espressa zase směs Arabiky a Robusty Intense. 

Supreme Filled Boutique Cups Up

Dalším letitým tématem bylo a je, zda kapsle nebo zrnková káva. Mají kapsle z Vašeho pohledu v kanceláři místo?

Určitě ano. Kapslové kávovary mají své nesporné výhody – bývají menší, než velké profesionální kávovary na zrnkovou kávu a proto se hodí například do malého kuchyňského koutku. Navíc káva v kapslích má daleko variabilnější možnosti nabídky. V přijatelné cenové hladině si můžete koupit i výběrovou kávu, která by ve formě zrnek stála výrazně více, než je obvyklé. 

V některých firmách je volně dostupná káva benefitem, někde samozřejmostí. Jaký je Váš pohled na kávu jako benefit?

Většina firem bere kávu na pracovišti jako samozřejmý benefit. Naopak se v současnosti ještě zvyšují požadavky na kvalitu kávy. Zaměstnanci dokážou rozpoznat kvalitní kávu a cení si možnosti udělat si přímo v kanceláři cappuccino nebo Flat White, které chutnají jako z dobré kavárny. 

Zmínil jste benefity. Kam vaši zákazníci kávu řadí?

Z mých zkušeností je dobrá káva jedním z hlavních benefitů v rámci komfortu na pracovišti. Když s našimi zákazníky mluvím, kávu zmiňují zcela samozřejmě. Nově je pro ně ale důležitý i samotný vzhled kávových koutků, stejně jako příjemné pracovní prostředí, dobrá pracovní židle a stůl, které pak dotváří pohodlné pracoviště, kam se člověk může těšit. 

Ta nejlepší kavárna v okolí může být právě ta ve vaší kanceláři

Minimálně plně automatický kávovar najdeme již v drtivé většině firem. Jak se ale liší přístroj od profesionální firmy jako je ta, pro kterou pracujete?

Automatické kávovary mají, tak jako třeba auta, svou nižší třídu, střední třídu a vyšší třídu. My jsme zvyklí svým zákazníkům poskytovat tu nejvyšší kvalitu, proto naše kávovary, které do firem zapůjčujeme zdarma, mají cenu i několik set tisíc. Jedná se o špičkové kávovary, které vytvoří vždy perfektní kávu, bez ohledu na to, že se jedná o firmu se stovkami zaměstnanců. Součástí komplexní kávové služby je i bezplatná služba technika, který přístroj pravidelně kontroluje a hlídá, aby všechny komponenty fungovaly tak, jak mají. Díky tomu káva chutná stejně dobře každý den. 

Při kolika “kávách” nebo zaměstnancích na pracovišti se již vyplatí uvažovat o profesionálním řešení a ne o tom, že si firma zajistí vše svépomocí?

Pro dva lidi se to opravdu nevyplatí, ale jinak si myslím, že již firmy, které mají dvacet a více zaměstnanců, ušetří spoustu času, pokud se rozhodnou pro profesionální řešení. Máme připraveno řešení jak pro rodinné firmy se 30 členy, tak pro nadnárodní společnosti, které mají tisíce zaměstnanců. 

Ta nejlepší kavárna v okolí může být právě ta ve vaší kanceláři

A když budeme uvažovat v intencích velkých firem: na kolik zaměstnanců stačí 1 kávovar a kdy už je 1 málo? Fronta u kávovaru je známá věc. I když leckdy může být velmi přínosná.

Počet kávovarů je většinou závislý na počtu kuchyněk a celkové dispozici kanceláře. Pokud se firma stěhuje do nových prostor, ideální je řešit toto téma před finálními stavebními úpravami. Některé office managerky mají obavy z fronty před kávovarem a volí malé kávovary ve větším počtu. Ty mají ovšem jisté limity, které se projeví na finální kvalitě šálku. Já osobně preferuji zvolit menší počet kávovarů, ovšem té nejlepší kvality a pak se káva rovná kavárenské úrovni. V kanceláři lidé chodí na kávu během celkové pracovní doby, a proto bych se fronty nebál. 

Máte k dispozici nějaká data, kolik % zaměstnanců pije kávu? Tušíte jakou? Lungo, se studeným mlékem atd.?

Ano, máme. Z dat vyplývá, že káva v kanceláři je pro zaměstnance naprosto zásadní. Kávu v práci pije celých 81% lidí. Z toho 64% lidí preferuje mléčné kávové varianty.

Ta nejlepší kavárna v okolí může být právě ta ve vaší kanceláři

V posledních letech obrovskou proměnou prošly také firmení kanceláře - vzhled, rozmístění pracovních míst a samozřejmě i chill-out zóny, které dříve de facto neexistovaly. Jak se musí tomuto trendu přizpůsobit dodavatel kávy, čaje a kávovarů?

Zajištění perfektního kávového řešení na pracovišti nabývá poslední dobou na důležitosti. Stále častěji bývá dodavatel kávy nedílnou součástí projektu budoucí kanceláře. Proto se klade důraz na každý jednotlivý detail – stále častěji pomáháme našim klientům také s návrhem a dekorováním kávového koutku, výběrem vhodného kávovaru, a dokonce i s plánem přívodů vody, elektřiny a odpadu. 

Ve Vaší komunikaci uvádíte bezplatnou technickou podporu a pravidelnou údržbu. Co by z Vašeho pohledu měla kvalitní technická podpora obnášet a jak častá by měla být pravidelná údržba? Automatickou údržbu má přece každý plně automatický kávovar.

Bezplatnou technickou údržbou se rozumí oprava kávovaru v případě poruchy a bezplatná výměna náhradních dílů. Jedná se o odbornou činnost, kterou mohou provádět pouze proškolení technici. Aby káva byla stále vynikající, je na straně našeho zákazníka pravidelná denní údržba, neboli čištění. Ideálním stavem je cca. 10 minutová denní péče spojená s automatickým čistícím cyklem kávovaru. Kávovar vás přes velký displej provede celým čistícím cyklem a káva pak bude chutnat skvěle. Zejména pokud se kancelář rozhodne dopřát svým zaměstnancům mléčné varianty, je nutné nezapomínat na krátkou denní údržbu mléčných cest. V našem zákaznickém portfoliu jsou zákazníci, kterým poskytujeme i tuto denní údržbu. 

Ta nejlepší kavárna v okolí může být právě ta ve vaší kanceláři

Jak probíhají dodávky kávy? Jak náročné je to na office manažera, asistentku atd. Prostě jak to udělat, aby káva a čaj nedošly?

To, na čem si zakládáme a je to jednou z našich přidaných hodnot, je právě komplexní péče o klienta. Pokud se office manažerka rozhodne brát kávu od nás, může prakticky vypustit většinu starostí o kávu. Každé kanceláři s našim řešením totiž dopřáváme luxus vlastního obchodního zástupce, servisního technika a slečny na objednávku zboží. Stačí si tedy vždy pohlídat, když zásoby kávy docházejí, o ostatní se s radostí postaráme my. 

Kdybychom mluvili o neměřitelných věcech, jako je komunikace na pracovišti, atmosféra atd., kterou prostě home-office nenahradí. Co v tomto ohledu nabízíte firmám Vy?

Káva určitě pomáhá vytvořit příjemné prostředí ve kterém se dají vyřešit všechny pracovní záležitosti. Pokud má zákazník nějaké výročí, nebo jinou slavnostní událost, dokážeme zajistit kávovou / baristickou show. Káva je skvělý nástroj jak lidi spojovat a vytvářet kreativní prostředí. 

Zmiňoval jste edukaci Vašich zákazníků resp. téměř kávovou osvětu. Co máte v tomto ohledu pro zákazníky připraveno?

Jsme rádi, že se lidé o kávu opravdu zajímají a nechají si poradit, jak s profesionálním přístrojem zacházet, aby vytvořil ten nejlepší kávový nápoj. Pro zákazníky pořádáme ochutnávky různých druhů kávy v kancelářích a radíme jim s výběrem i přípravou kávy. Také máme pro spotřebitele připravené sezonní tipy, například v létě byly oblíbené letní drinky s kávou. Zároveň máme pro milovníky kávy dobrou zprávu - připravujeme televizní pořad, ve kterém se od odborníka dozví zajímavosti a tipy pro přípravu kávy.

Na co se Vás zákazníci ptají nejčastěji?

Jedna z častých a logických otázek je, kolik taková prémiová služba stojí. Můžu si ji dovolit? Každou naši nabídku připravujeme individuálně. Potřebujeme vědět počet zaměstnanců, počet kávovarů, očekávané nápoje a další věci a následně připravíme cenovou nabídku. Moje zkušenost je, že pokud si zákazník nechá poradit, tak získá široký balíček služeb za skvělou cenu. 



Zaujalo vás řešení L'OR Professional?

Přijďte ochutnat naši kávu a prohlédnout si ukázky našich firemních realizací do našeho showroomu na adrese Pujmanové 1753/10a, Praha 4.

Vezměte s sebou i vaše kolegy a zhodnoťte, zda je naše káva a přístup tím, co vám na vašem pracovišti chybí. Stejně tak vám rádi připravíme testy kávy zdarma přímo na vašem pracovišti a zapůjčíme vám kávovar včetně kávy, aby si naše řešení mohli vyzkoušet všichni zaměstnanci vaší firmy.

Jsme vám k dispozici na těchto kontaktech: Telefon: +420 731 604 741 a email: Lumir.Frantisak@JDEcoffee.com. Kompletní informace o L´OR Professional najdete na www.jdeprofessional.cz.