Podělte se s námi o cíle a dosavadní úspěchy vaší společnosti.
Po celé České republice budujeme síť klientských center, obchodních kanceláří a kontaktních míst, které obsluhují téměř 150 000 klientů a v roce 2015 jsme otevřeli pobočky i na Slovensku. Naší hlavní prioritou jsou klienti. Chceme pro ně být spolehlivým a dlouhodobým partnerem pro nepříjemné životní situace, proto s každým z nich pracujeme individuálně tak, aby měl produkty šité na míru.
Díky výborné práci všech našich makléřů a zaměstnanců se kvalita služeb rok od roku zvyšuje a s ní i počet klientů. Důkazem toho, že se nám naše práce daří, je, že jsme společným úsilím v rámci hodnocení CZECH TOP 100 získali v roce 2018 nejvyšší skóringové ocenění Czech Stability Award. Oceněním AAA zaručujeme našim klientům a partnerům, že patříme mezi nejdůvěryhodnější a ekonomicky nejstabilnější firmy v České republice.
Jaké nástroje HR marketingu používáte?
HR marketing je u nás nyní živé téma, kterému se od počátku roku intenzivně věnujeme. Ne, že bychom ho v jiných letech přehlíželi, ale uvědomujeme si, že je to obor, ve kterém musíte jít neustále s dobou.
Z externího HR marketingu používáme online recruiting na sociálních sítích, účastníme se a úspěšně získáváme různá ocenění ve významných soutěžích. V současné době připravujeme zcela nové kariérní stránky a vizuál náborové inzerce, to vše opět v přímém propojení na náš náborový systém. V předminulém roce jsme také ztrojnásobili referral program, což výrazně zvýšilo počet kvalifikovaných kandidátů a paradoxně současně s používáním náborového systému výrazně snížilo naše cost per hire.
Dále se zaměřujeme zejména na specificky vedené prescreeningy a pohovory ve výběrovém řízení. Základem je profesionální, ale osobní přístup a přímá účast samotných nadřízených.
A jaké nástroje se vám osvědčují v péči o nováčky a stávající zaměstnance?
Máme účelný onboarding proces zahrnující mj. uvítací balíčky, jednodenní vstupní seminář, garanty a tzv. „kolečko“ - představení našich nováčků kolegům. Každoročně realizujeme zaměstnanecké průzkumy spokojenosti, motivace a angažovanosti. Kolegům nabízíme věrnostní odměny, slevy, dárky k narozeninám i možnost využít naše rekreační zařízení. Velmi oblíbené jsou firemní formální i neformální akce, po kterých vždy žádáme účastníky o zpětnou vazbu.
Poslední 2 roky se snažíme o podporu work life balance našich kolegů pomocí homeoffice nebo sickdays. Zvažujeme další dny dovolené navíc a větší uvolnění pracovní doby na některých odděleních. Tento rok pokračujeme v modernizaci pracovišť. Samozřejmostí je v zimních měsících posílení imunity v podobně zázvoru, medu a citrónů zdarma. U každého kolegy či kolegyně, kteří od nás odchází, realizujeme outplacementy.
V čem spatřujete výhody a nevýhody náboru skrze sociální sítě, které jste zmiňovala?
Já osobně v nich spatřuji převážně výhody – rychlý a profesionální kontakt s velkým množstvím potenciálních uchazečů. Sociální sítě v náboru používáme jako nezbytný, ale sekundární zdroj. Na prvním místě jsou u nás zdrojem kvalitních kandidátů doporučení stávajících spolupracovníků. Jsem jednoznačně toho názoru, že pokud společnost dělá svou práci poctivě a správa sociální sítě je v rukou profesionálů, jako máme my na marketingovém oddělení, nemusí se firma sociálních sítí výrazně bát. Naopak. Žádné významné nevýhody v nich tedy nevidím.
Nyní je hodně populární téma happiness managementu. Pracujete s ním?
Ano, samozřejmě. Vytváření podmínek vedoucích ke spokojenosti a štěstí našich spolupracovníků je nedílnou součástí naší nepsané HR strategie a také firemní kultury. V naší společnosti máme jednu zásadní výhodu, že věci, které činí lidi v práci šťastnými - přátelské vztahy, prostor pro maximální angažovanost a kreativitu, jasný smysl práce a také možnost za sebou vidět výsledky, jsou v naší firemní kultuře přirozeně a tak hluboce zakořeněny, že není ani nutné je násilně konkrétní strategií formalizovat a zavádět. Snažíme se ji jen podporovat a rozvíjet.
Jsme vztahová firma orientující se na dlouhodobé vztahy s kolegy i s klienty. Jedním z jasných důkazů, že si lidé u nás ve firmě rozumí a práce je naplňuje, je nízká fluktuace, dostatek kandidátů ve výběrových řízeních díky doporučení kolegů a také pozitivní hodnocení pracovníků v každoročně realizovaném dotazníku spokojenosti. Na HR je nám ale samozřejmě zcela jasné, že se nikdy nemůžeme zavděčit všem. Jak řekl už pan Werich: „Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody.“
Jaké způsoby rozvoje zaměstnanců se vám nejvíce osvědčily?
S ohledem na obor, ve kterém primárně podnikáme, pojišťovnictví a finančnictví, jsou to zejména odborné vzdělávací bloky v rámci našich konferencí a teambuildingů. Dopoledne se učíme, odpoledne se bavíme.
Dále se nám osvědčila různá školení a kurzy na individuální žádosti našich vedoucích oddělení, ať už pro ně samotné nebo pro jejich týmy. Realizujeme pak školení ušitá na míru jejich konkrétním potřebám v konkrétním čase.
Několikrát ročně organizujeme in-house soft i hard skills kurzy. Nyní nově nabízíme kolegům tematické přednášky osobního rozvoje mimo firmu a on-line kurzy, které si mohou kolegové realizovat i v klidu domova. Oblíbené jsou i krátké vzdělávací workshopy, které pro sebe kolegové pořádají navzájem.
Čeho si vy osobně na práci v Allrisku na pozici HR manažerky nejvíce vážíte?
Toho, že to, co dělám, má opravdový smysl. Toho, že mám možnost intenzivně pracovat s lidmi a pro lidi a současně ovlivnit výběr kolegů a kolegyň, kteří k nám přicházejí. Inspirující a motivující je pro mne také to, že jsem jako HRista partnerem nejen pro spolupracovníky, ale i pro kolegy z managementu, se kterými jsem v dennodenním kontaktu a mám možnost jim pomoci rychle vyřešit jejich problémy. To vše za absolutní důvěry členů představenstva.
Vážím si toho, že dělám HR v oboru, který lidem opravdu pomáhá, šetří jim spoustu peněz, času i stresu a mají díky nám všechna rizika pod kontrolou, pod jednou střechou.