V dnešní, dynamické době trápí celou řadu firem nedostatek kvalifikovaných pracovníků. Změny v technologiích, posun pracovních preferencí a demografické změny – to vše jsou faktory, které způsobují, že trh práce se neustále vyvíjí a že se mění požadavky na to, co musí kvalitní a perspektivní zaměstnanci umět. A tady vstupuje na scénu tzv. „upskilling“ – systematické zvyšování dovedností zaměstnanců. Pojďme se na tento proces, který hraje klíčovou roli v udržení prosperity a konkurenceschopnosti firem, podívat v následujícím článku.
Co je to „upskilling“?
Jak uvádí HR Morning, upskilling je proces zlepšování stávajících dovedností zaměstnanců nebo jejich učení novým, relevantním schopnostem. Firmy, které systematicky provozují „upskilling“, investují nejen do svých zaměstnanců, ale především do své budoucnosti. Doba se rychle mění a kvalitních zaměstnanců je málo. Proto už nestačí pouze hledat nové talenty, ale je především potřeba pracovat i s těmi, které firma již má. Moderní trh práce je totiž mnohdy o krok napřed – technologie se vyvíjejí rychleji než dovednosti pracovní síly.
Proč je „upskilling“ důležitý?
Investice do zvyšování kvalifikace zaměstnanců přináší firmám mnoho výhod. Patří mezi ně hlavně lepší výkonnost a efektivita pracovníků. Ale zdaleka ne jen to. Zaměstnanci, kteří mají přístup k novým znalostem a příležitostem, jsou angažovanější a loajálnější, což vede k nižší fluktuaci a vyšší produktivitě. Zároveň je jednodušší zaplnit mezery ve schopnostech, které mohou nastat při změnách trhu.
Navíc, v době, kdy se mladší generace čím dál tím více zaměřují na osobní rozvoj, se „upskilling“ stává významným benefitem. Kdo by nechtěl pracovat ve firmě, která jim umožní růst a zlepšovat se?
Jak s „upskillingem“ začít?
Úspěšná strategie upskillingu vyžaduje, aby ji především podpořilo vedení společnosti. Coby HR manažeři byste se tedy měli snažit management vaší firmy přesvědčit o tom, že „upskilling“ je nejenom výhodný, ale z dlouhodobého hlediska nevyhnutelný. Jako argument předveďte analýzu toho, jaké dovednosti budou v budoucnu potřeba a jaké školení vaši pracovníci potřebují. Nezapomínejte, že upskilling není jednorázová záležitost, ale proces, který musí být průběžný – jedině tak si vaše firma bude schopna udržet konkurenceschopnost.
-mm-
Employee upskilling: what it is and why your business can't thrive without it
In today's dynamic times, many companies are facing a shortage of skilled workers. Changes in technology, shifting work preferences, and demographic changes are all factors that mean the job market is constantly evolving, as are the requirements regarding what good quality and promising employees need to know. This is where upskilling comes in, namely the systematic improvement of employees' skills. The current article looks at this process, which plays a key role in keeping companies prosperous and competitive.
What is upskilling?
As HR Morning states, upskilling is the process of improving employees' existing skills or teaching them new, relevant ones. Companies which systematically practise upskilling are investing not only in their employees, but more importantly in their future. Times are changing rapidly and quality employees are scarce. Thus it is no longer enough simply to seek new talent; it is also necessary to work with the people the company already has. The modern labour market is often one step ahead; technology is evolving faster than the skills of the workforce.
Why is upskilling important?
Investing in upskilling employees brings many benefits to companies. These include, most importantly, improved employee performance and efficiency. But it's far from just that. Employees who have access to new knowledge and opportunities are more engaged and loyal, leading to lower turnover and higher productivity. At the same time, it's easier to fill the skills gaps that can arise as the market changes.
Moreover, at a time when younger generations are increasingly focused on personal development, upskilling is becoming a significant benefit. Who wouldn't want to work for a company that allows them to grow and improve?
How to get started with upskilling?
First and foremost, a successful upskilling strategy requires the support of company management. So HR managers should try to convince management that upskilling is not only beneficial, but in the long run inevitable. As an argument, present an analysis of what skills will be needed in the future and the training employees need. Remember that upskilling is not a one-off item, but a process that must be ongoing: only then will your company be able to remain competitive.
-mm-