Dochvilnost a plánování
Podle článku na LinkedIn Pulse je nutné udělat si z dochvilnosti svou prioritu. A to nejenom v rámci důležitých úkolů a jednání, ale i drobnějších úkonů. Pracujte systematicky. Před každým úkonem si vždy určete, jak dlouho se mu maximálně můžete věnovat.
E-maily až na později
Většina lidí, když přijde do práce, první na co se vyhrne jsou e-maily. Ukazuje se ale, že se nejedná o tu zrovna nejefektivnější metodu práce. Vyřizování e-mailů je úkon na chvíle, kdy máte spíš méně energie, než více. Ranní energii byste proto měli využít na důležitější věci, například strategické plánování.
Místo psaní volejte
Mnoho času se ztrácí kvůli e-mailovému ping-pongu, který provozujeme s kolegy, obchodními partnery, podřízenými i klienty. Místo nekonečné série otázek a odpovědí je v drtivé většině efektivnější vzít telefon a dotyčnému člověku zavolat.
Hodnoťte efektivitu práce
Mnozí lidé mají pocit, že tvrdě pracují, ale přitom si vybírají úkony, které jsou pouhou „údržbou“ a z hlediska obchodu a prodeje je nikam neposílají dále. Často se ohánějí tím, že říkají, že tato práce se musí udělat, a nemají čas na důležité věci. V reálu tak tráví spoustu času neefektivní prací. Mnohdy je to tak, že kdybyste věnovali více času oněm „důležitým“ strategickým otázkám, běžné administrativy a údržbářských úkonů by dlouhodobě ubylo.
-mm-