Chcete být produktivnější? Máme pro vás čtyři nestandardní tipy

Špatný time management, kdy nestíháte a jste v permanentním stresu, může mít hned několik velmi závažných dopadů. Zaprvé neschopnost si správně rozplánovat práci vede ke snížení její efektivity, dále ke stresu, profesnímu vyhoření,  a dokonce k psychosomatickým zdravotním problémům. Zde je několik tipů pro každý den, jak se stresu vyhnout a efektivně si zorganizovat v práci čas.

Ilustrační snímek

Dochvilnost a plánování

Podle článku na LinkedIn Pulse je nutné udělat si z dochvilnosti svou prioritu. A to nejenom v rámci důležitých úkolů a jednání, ale i drobnějších úkonů. Pracujte systematicky. Před každým úkonem si vždy určete, jak dlouho se mu maximálně můžete věnovat.  

E-maily až na později

Většina lidí, když přijde do práce, první na co se vyhrne jsou e-maily. Ukazuje se ale, že se nejedná o tu zrovna nejefektivnější metodu práce. Vyřizování e-mailů je úkon na chvíle, kdy máte spíš méně energie, než více. Ranní energii byste proto měli využít na důležitější věci, například strategické plánování.

Místo psaní volejte

Mnoho času se ztrácí kvůli e-mailovému ping-pongu, který provozujeme s kolegy, obchodními partnery, podřízenými i klienty. Místo nekonečné série otázek a odpovědí je v drtivé většině efektivnější vzít telefon a dotyčnému člověku zavolat.

Hodnoťte efektivitu práce

Mnozí lidé mají pocit, že tvrdě pracují, ale přitom si vybírají úkony, které jsou pouhou „údržbou“ a z hlediska obchodu a prodeje je nikam neposílají dále. Často se ohánějí tím, že říkají, že tato práce se musí udělat, a nemají čas na důležité věci. V reálu tak tráví spoustu času neefektivní prací. Mnohdy je to tak, že kdybyste věnovali více času oněm „důležitým“ strategickým otázkám, běžné administrativy a údržbářských úkonů by dlouhodobě ubylo.

 

-mm-

Zdroj: LinkedIn Pulse - blogovací platforma sociální sítě LinkedIn
Zobrazit přehled článků ze zdroje LinkedIn Pulse