V posledních letech se v procesu hledání zaměstnání hodně změnilo. Co ale CV? Díky novým technologiím je dnešní podoba životopisů v mnoha ohledech odlišná.
Zde je několik příkladů vývoje, které byste měli brát v potaz:
- Délka. Jedno pravidlo, které zná asi každý, je, že ideální délka CV je na jednu stranu. Tato dlouho přetrvávající indicie již není „in“. Přestože 52 % oslovených vedoucích pracovníků považuje jednu stranu za optimální délku, 44 % preferuje dvě strany. To samozřejmě neznamená, že je musíte „vypotit“ za každou cenu - méně je stále více.
- Klíčová slova jsou klíč. Jsou to termíny, které popisují zkušenost, dovednosti, osobní vlastnosti a další aktiva, která daná pozice vyžaduje. Je dobré je nebrat na lehkou váhu, protože řada firem teď při náboru využívá filtrační software, kdy jsou v zaslaných CV vyhledávána určitá klíčová slova. Využívejte taková, která přesně reprezentují vaši pracovní historii. Přizpůsobujte své CV tak, aby využívalo konkrétní slova z popisu pozice zaměstnavatele.
- Uchazeč před kamerou. I když je vytištěné nebo elektronicky zaslané CV stálé hlavní propagační nástroj uchazečů, někteří – zvlášť ti, kteří se zajímají o práci, kde chtějí demonstrovat své kreativní schopnosti – zkoušejí „vystoupit z řady“ pomocí video CV. Technologický pokrok do značné míry usnadnil a zlevnil produkci kvalitního videa a jeho přenos na internetovou stránku, kde bude k dispozici pro potenciální zaměstnavatele.
Průzkumy naznačují, že zaměstnavatelé i uchazeči jsou tímto konceptem přinejmenším zaujatí. 60 % oslovených náborových manažerů a profesionálů v oblasti HR vyjádřilo určitý zájem o video CV. 49 % uchazečů navíc vyjádřilo určitou vůli a zájem o vytvoření takového videa, aby přilákali pozornost potenciálního zaměstnavatele.
Existuje obecný koncept, že se CV příliš nemění. I když charakteristické znaky – jako jsou jasnost, pravdivost a přehlednost – zůstávají, technologie a náborové trendy ovlivňují způsoby jejich vytváření a možnosti prohlížení. Uznání těchto změn a jejich implementace umožní maximálně efektivní osobní marketing.
-av-