Jak načasovat oslovení adeptů

Je důležité si uvědomit, že oslovení člověka s pracovní nabídkou vyžaduje precizní načasování. Podle autora může takové načasování znamenat 100% obrat ve výsledku, ať už negativní, nebo pozitivní. Pokud se vám následující informace nebudou „zdát“, promluvte si s vašimi obchodníky a zeptejte se jich, co si o tom myslí oni.

Někteří se mohou ohradit, že používání těchto praktik - využívání slabých chvilek, dokonce neštěstí potenciálních zaměstnanců, je porušování jistého etického kódu. Autor to připouští, ale poukazuje na to, že na druhou stranu nabízí těmto lidem příležitost, jak se z jejich nesnází dostat.

Dobrý náborář odhalí „slabou chvilku“ své „oběti“ a využije ji, stejně jako by to udělala družka tohoto člověka, obchodník, který mu bude chtít něco prodat a nebo jeho vlastní potomek. Výborný náborář využije příležitosti tam, kde ten průměrný získá gró informací jen a jen z CV a bude si naříkat, že jej ti nejlepší adepti vždy odmítnou. Podle autora je využití narozenin nebo jiné osobní události naprosto v pořádku, protože vy tuto příležitost využijete k nabídce výhodnější pracovní příležitosti.

Jak hledat „slabé chvilky“?

- Oslovte ve správný den, čas a na správném místě. Každý obchodník nebo třeba i rybář vám potvrdí, že existuje čas, kdy je výhodnější nahodit „návnadu“ než kdykoliv jindy. Ptejte se přátel adeptů na to, za jakých okolností akceptovali současnou pozici. Pozvěte je na drink. Lidé obvykle přemýšlejí trochu jinak, když si dají sklenku. Jednejte osobně. Pro někoho není problém odmítnout po telefonu, z očí do očí se to již dělá hůř.

- Využijte svou síť kontaktů. Oslovení kolegů a přátel adepta za účelem získání informací o pozitivních a negativních událostech v životě adepta může odhalit okolnosti, které vedly k jeho současné frustraci a nepokoji. To, že je identifikujete, je velice důležité.

- Používejte zdravý rozum. Spolu s vašimi zkušenostmi vám napoví, že v životě každého člověka jsou dny, kdy přemýšlí o svém životě a o tom, co by měl změnit a nemusí to být jen v den svých narozeninách, na Nový rok, v poslední den školy apod.

- Prohledávejte internet. Velký počet firem zveřejňuje informace o povýšeních a hlavních firemních událostech, které vám mohou napovědět.

- Sledujte tisk. Účelem je identifikovat pozitivní, negativní nebo dramatické firemní události. Mějte přehled o událostech, které lidi vedou k tomu, že by z dané oblasti měli zájem „utéci“, například z důvodů přírodní katastrofy.

-av-
Article source ERE.net - Recruiting Intelligence. Recruiting Community.
Read more articles from ERE.net