Velcí zaměstnavatelé již dnes běžně používají sociální sítě pro nábor zaměstnanců. Jejich oddělení HR se inspirovala u kolegů z marketingu a snaží se hledat zajímavé talenty především na LinkedInu. Podle serveru Entrepereneur.com však rychle sílí i trend náboru prostřednictvím Twitteru. I tato sociální síť má totiž velký potenciál z hlediska hledání a prověřování potenciálních zaměstnanců. Jeho největší výhody pro zaměstnavatele jsou:
1. Můžete oslovit své fanoušky
Na klasických pracovních portálech oslovujete velké množství lidí, kteří aktivně hledají práci. Když však zveřejníte pracovní nabídku na Twitteru, oslovíte lidi, kteří se zajímají o vaši firmu, i když aktuálně práci mají.
2. Můžete požádat o „retweetnutí“
„Retweetování“ funguje na Twitteru stejně dobře jako „lajkování“ na Facebooku. Když slušně požádáte svou komunitu, vyhoví vám. Podmínkou je však zajímavý a relevantní obsah vašeho tweetu s nabídkou práce.
3. Můžete se dozvědět více než na LinkedInu
Informace, které o sobě uživatelé sdílejí na Twitteru, jsou uprostřed mezi příliš osobním obsahem na Facebooku a uhlazeným profesionálním obsahem na LinkedInu. Dozvíte se zde více o jejich osobnosti a zájmech a nemusíte ani číst nic dlouhého. Zprávy na Twitteru mají jak známo pouze 140 znaků.
Máte i vy zkušenosti s využitím Twitteru pro nábor zaměstnanců? Rádi si je přečteme ve vašich komentářích.
-kk-