Stát se z něčího zaměstnance šéfem není tak jednoduché, jak by se mohlo na první pohled zdát. Člověk, který začne podnikat najednou získá odpovědnost za mnohem více věcí, nemusí za ním stát žádné oddělení lidských zdrojů a jistota pravidelného příjmu je ta tam. Často prožívá kulturní šok, z něhož se může vzpamatovávat dlouhou dobu.
Zkušený manažer lidských zdrojů, který se rozhodne založit vlastní firmu, může mít například problém s prodáváním svých služeb. Interní poskytování služeb pro něho nebylo ničím složitým, působení na vlastní pěst je ale něco jiného. Důležité je proto nepodceňovat obchodní aspekty jakékoli činnosti.
Jako zaměstnanec může člověk více riskovat a pracovní doba tvoří jen část jeho dne. Podnikatel je však v práci prakticky neustále, i když má nespornou výhodu v plánování svého času a může se věnovat tomu, co ho skutečně baví. Přechod k podnikání přitom ztěžují záležitosti, které se nevyvíjejí podle plánu. Rozhodně však může podnikatel najít v nové práci zalíbení i větší klid, když se mu podaří najmout kvalitní zaměstnance, delegovat práci nebo některé činnosti outsourcovat.
-kk-
**Datum vydání:** I/2005
Article source Employers Group - Portál pro řízení lidských zdrojů.