Autorky článku hovoří o deseti hlavních trendech v rozvoji kariéry a angažovanosti zaměstnanců pro rok 2005.
1. *Štěstí se počítá* – novým klíčovým slovem se stalo „angažování“. Všechny průzkumy hovoří o podobných výsledcích: Pracovníci nejsou šťastní a chtějí změnu. Podle Společnosti plánovačů lidských zdrojů osm z deseti zaměstnanců hodlá změnit místo, když se vyskytne příležitost. Společnosti, které zvýší angažovanost, získají náskok a konkurenční výhodu.
2. *Odchází Baby Boomers* – generace zvaná Baby Boomers se brzy začne odebírat do důchodu a není, kdo by ji nahradil. Můžete je udržet o něco déle? Buďte kreativní a najděte způsoby, jak si udržet seniory. Dejte jim nové vzdělávací příležitosti, zajímavé projekty, mentorské povinnosti. A nezapomeňte získat jejich znalosti, než odejdou.
3. *Pomozte jim růst a sledujte je* – pracovníci si budují svá portfolia, vyztužují své životopisy. Snadněji je udržíte, když jim pomůžete růst. Učte manažery hovořit se zaměstnanci o jejich rozvoji.
4. *Více flexibility* – pracovníci chtějí více svobody a flexibility a očekávají od svých manažerů podporu. Stupeň flexibility a prostoru, který jim dáte, určí délku doby, po kterou zůstanou.
5. *Jak jste generačně přízniví?* Sevřete generační mezery. Musíte věnovat pozornost jedinečným výzvám a potřebám každé generace. Pomozte jim porozumět si navzájem a zvýšíte tak spokojenost i produktivitu.
6. *Nové možnosti lákají talenty* – čím dál tím víc lidí pracuje pro sebe. Buď dáte zaměstnancům to, co chtějí, tedy smlouvu, přechodnou, konzultační nebo nezávislou práci, nebo založí svou vlastní živnost.
7. *Návrat zaměstnanecko-centrického pracoviště* – je to otázka nabídky a poptávky. Začínají se krást talenty od konkurence. Musíte se zajímat o to, co je u vás udrží. Využívejte dotazníky, nikoli výstupní.
8. *Nezáleží jen na platu* – odměny a výhody jsou víc než mzda. To není nové, ale více výrazné. Klíčem bude hromadná úprava. Musíte zjistit, co jednotliví pracovníci chtějí, a najít způsob, jak jim to dát.
9. *Řízení většího množství* – manažerský rozsah řízení se rozroste. Manažerské pozice vzrostou o 25%. Jeden manažer bude podávat ne deset, ale čtyřicet až padesát zpráv. Musíte zplnomocnit zaměstnance, aby se starali o vlastní pracovní spokojenost, a musíte je naučit jak.
10. *Laskavější a vlídnější pracoviště vyhrává* – pracovníci chtějí, abyste se o ně starali i jako o lidské bytosti. Očekávají, že budete respektovat jejich čas, dovednosti a talenty a dobře jich využívat.
-ba-
Article source Fast Company - leading U.S. magazine and website for managers