Jak vytvořit HR strategii, která posílí vaši značku zaměstnavatele

Jedním z cílů personálního oddělení by mělo být vytvořit dlouhodobou HR strategii, která podpoří značku zaměstnavatele dané firmy, pomůže udržet stávající talenty a naláká nové perspektivní kandidáty. Zde je několik tipů, jak takovou strategii vytvořit.

Ilustrační snímek

Udělejte si kvalitativní výzkum mezi vašimi stávajícími pracovníky

Jak uvádí Forbes, úspěšnou strategii nemůžete vytvořit, aniž byste si oveřili, jak smýšlejí vaši pracovníci a jaké jsou jejich priority. Musíte také vědět, co je trápí a co naopak na vašem aktuálním přístupu oceňují. Udělejte si proto kvalitativní výzkum mezi vašimi zaměstnanci a založte svou strategii na poznáních, které z tohoto výzkumu vyplynou.

Zjistěte, jaké jsou obecné trendy v personalistice a zaměstnávání pracovníků

Coby HR manažeři byste měli sledovat aktuální vývoj v oblasti personalistiky. Měli byste zjišťovat, jaké jsou trendy a měli byste mít přehled o tom, jak se vyvíjí očekávání zaměstnanců i kandidátů. Při přípravě své strategie berte tedy v potaz i výhled do budoucna.

Slaďte vaši HR strategii s prioritami a hodnotami firmy

Vaše personální strategie by měla být v každém případě v souladu s hlavními prioritami vaší firmy. Zakládáte si na udržitelnosti? Nebo nabízíte flexibilitu, případně třeba vysoké platové ohodnocení nebo netradiční a zajímavé benefity? Nebo jste jako firma vždy napřed co se týče moderních technologií? Vaše HR strategie by měla tyto hodnoty a priority reflektovat a efektivně s nimi pracovat.

Využijte možností, které nabízí moderní technologie

Nebojte se moderních technologií. Naopak, využívejte je. Nejnovější software pro HR, automatizační nástroje nebo třeba umělá inteligence vám mohou pomoci nejen s přípravou vaší strategie, ale i s organizací vaší pracovní síly nebo s vyhodnocováním plnění cílů vaší strategie. Využíváním moderních technologií navíc zatraktivníte vaši značku zaměstnavatele v očích těch kandidátů a pracovníků, kteří mají o nejnovější technologie zájem.



-mm-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com