Efektivní komunikace je v mnoha firmách stále problémem. Výzkum společnosti NFI Research, jehož se pravidelně účastní dva tisíce amerických manažerů, tentokrát odhalil, že komunikace směrem dolů od jejich nadřízených je v zásadě pravidelná i konzistentní, zpravidla však již ne pravdivá. Celých 93 procent respondentů ji označilo jako „naprosto nepravdivou“.
Typickým rysem komunikace směrem dolů po firemním žebříčku je také přílišná délka a hlavní myšlenky ztrácející se mezi množstvím detailů. Frekvence však nebývá dobře volena, takže se některé informace objevují příliš brzy a některé příliš pozdě. Ne každá organizace se pak vyznačuje efektivní komunikací na všech úrovních, což vede k tomu, že ne všechny informace se dostanou k těm správným lidem. Zaměstnavatelé také často otevřeně a konzistentně hovoří o zákaznících, problémy jim však činí podávat informace o vnitřních záležitostech. V některých případech se efektivní komunikace stává obětí účelných opatření.
-kk-
**Datum vydání:** IX/2004
Article source darwinmag.com - Magazín věnovaný informačním technologiím a managementu