Jste svědomitý manažer, který je v práci vždy první, odchází jako poslední a odvádí výkony na 110 procent? Zdá se vám, že váš tým není tak výkonný, jak by mohl být? Příčinou může být právě to, že ze sebe děláte superhrdinu a nedáte ostatním možnost vyniknout. Zapomínáte, že dobrý manažer umí především svůj tým motivovat a vzbudit u nich důvěru a pocit jistoty – lidé pro něj rádi pracují a podávají vysoké výkony.
Výzkumy prokázaly, že když má člověk nedostatek spánku a nemá v rovnováze pracovní a soukromý život, ovlivňuje to negativně jeho rozhodování a úsudek. Když tedy manažer bere svou práci moc vážně, riskuje, že udělá chybu, kvůli které v něj lidé ztratí důvěru. Jeho snahy také mohou mít za následek to, že se druzí cítí méněcenní a ztrácí motivaci k další práci.
Firma se skládá z osob, které v ní pracují. Jestliže jsou tito zaměstnanci a manažeři stresovaní, nešťastní a po psychické stránce vyhořelí, začnou firmu opouštět. Tento jejich krok obvykle vyvolá další lavinu stresu a odchodů. Manažeři by tedy měli v zájmu podpory pracovní morálky a spolupráce a zvýšení produktivity týmu občas „vypnout“ a dát šanci také ostatním.
Article source Monster.com - a global online employment portal