Umění virtuální komunikace

Stále více firem si uvědomuje výhody teleworkingu – práce z domova, kterou vykonávají někteří zaměstnanci buď na plný úvazek nebo externě. Manažeři lidských zdrojů se nyní snaží najít pro tyto zaměstnance místo ve stávající organizační struktuře. Stejně jako existují velké rozdíly mezi prací doma a prací v kanceláři, existují velké rozdíly i mezi řízením zaměstnanců ve firmě a řízením teleworkerů.

Klíčem k úspěšné organizaci pracovní doby teleworkera je kvalitní komunikace. Mnoho manažerů svádí nedostatky a neúspěchy zaměstnanců na práci z domova, skutečnost však je taková, že k těmto nedorozuměním by stejně došlo, a to i v kanceláři. Nejdůležitějšími dvěma složkami vztahu mezi teleworkerem a jeho nadřízeným je právě komunikace a důvěra.

Komunikace může důvěru buď posílit nebo podkopat. Zaměstnanec pracující doma musí jasně formulovat svá očekávání – to samé musí udělat i zaměstnavatel (například ohledně podávání zpráv nebo odevzdávání vypracovaných projektů). Je také nutné vypracovat určitou strukturu komunikace – například četnost e-mailových či telefonických kontaktů a pracovních schůzek.
Article source Monster.com - a global online employment portal
Read more articles from Monster.com