Marshall Goldsmith o koučování za účelem behaviorální změny

Ilustrační snímek

V polovině letošního roku vyšlo třetí vydání úspěšné knihy s názvem Coaching for Leadership: Writings on Leadership from the World’s Greatest Coaches, jejímž autory jsou Marshall Goldsmith, Laurence Lyons a Sarah McArthurová. Server trainingmag.com nyní přinesl ukázku v podobě první kapitoly z této knihy, která se věnuje koučování za účelem behaviorální změny. Marshall Goldsmith v ní radí interním i externím koučům následující kroky, aby jejich svěřenci dosáhli skutečné behaviorální změny.

  1. Zapojte koučované do procesu určování očekávané podoby změny jejich chování v rolích lídrů. Mají-li se změnit, potřebují vědět, čeho mají dosáhnout.

  2. Zapojte koučované do procesu určování klíčových zainteresovaných osob (stakeholders).

  3. Komunikujte se všemi stakeholdery a sbírejte zpětnou vazbu ohledně chování, které je třeba změnit.

  4. Dohodněte se na klíčových změnách v chování, o které budete usilovat. Stačí jedna až tři klíčové oblasti.

  5. Zajistěte komunikaci koučovaných s klíčovými stakeholdery ohledně konkrétních možností zlepšování vybraného chování.

  6. Projděte se svými svěřenci, co se dozvěděli, a nechte je, aby sami přišli se svým akčním plánem.

  7. Zaveďte proces pravidelného hodnocení pokroku s klíčovými stakeholdery.

  8. Vyhodnoťte výsledky a pokud zaznamenáte zlepšení, opakujte celý proce ještě dalších 12 až 18 měsíců.

  9. Jakmile dosáhnete určených cílů, ukončete formální koučovací proces. Vaším cílem není doživotní spolupráce s klientem.

Více informací o knize a jejích autorech naleznete na stránkách nakladatelství Wiley zde.

-kk-

Zdroj: Training Magazine - portál předního amerického časopisu o vzdělávání a profesionálním rozvoji
Zobrazit přehled článků ze zdroje Training Magazine