Rozvoj zaměstnanců patří mezi klíčové vůdcovské dovednosti, často však bývá přehlížen. Jak vypadá manažer s nedostatkem těchto dovedností?
- Vždy se soustředí na obchodní věci a nemá čas nebo zájem řešit lidské záležitosti.
- Je taktický, nikoli strategický.
- Deleguje rozvoj svých přímých podřízených jiným lidem v týmu.
- Očekává zajištění rozvoje zaměstnanců tím, že je pošle jednou ročně na workshop.
- Neposkytuje zpětnou vazbu.
- Preferujte nábor zkušených lidí namísto uchazečů s vysokým potenciálem, kteří potřebují další rozvoj.
- Nezná aspirace svého týmu nebo se o ně nezajímá.
Jak tedy zlepšit schopnost rozvíjet druhé?
- Věnujte jim čas. Nedůležitější je ukázat zájem investovat čas do rozvoje druhých. Vyčleňte si proto čas na rozvoj a koučování svých lidí.
- Hodnoťte. Práce každého zaměstnance by měla být hodnocena, s čímž úzce souvisí i poskytování zpětné vazby. Hodnoťte sami, nespoléhejte jen na názory druhých lidí.
- Poskytujte zpětnou vazbu. Zpětná vazba je klíčovou součástí rozvoje. Bez ní nelze dosáhnout dalších met.
- Vytvořte plán rozvoje. Mluvení bez dokumentace často vede k nulovému rozvoji. Vytvořte proto pro zaměstnance rozvojový plán, v jehož rámci budete sledovat konkrétní výkonnost.
-kk-