Dovoluji si reagovat na poznatky, uvedené v tomto článku. Absolutně nechápu z jakého důvodu je HR oddělení považováno za nutné zlo, obzvláště pro top management. Vinou takových pocitů, především top managementu, je pocit, že oni sami dokáží řešit všechny personální záležitosti a absolutně nedokáží využívat speciální přínos a potenciál HR oddělení. Avšak v okamžiku, kdy nastává nepříjemný problém nebo jeho řešení, poté si všichni vzpomenou, že personální oddělení existuje a vyžadují, aby toto obratem řešilo. Co se týká administrativy, je jí opravdu mnoho, včetně korporátních požadavků a proto je velký problém se ve standardní pracovní době věnovat strategii a řízení HR s následnou implementací nových, zásadních procesů. Méně závažným, ale stejně podstatným problémem jsou průzkumy zaměsntanců a jejich výsledky. Dovolím si tvrdit, že HR umí velmi dobře vyhodnotit tyto průzkumy, dokáže i navrhnout jejich řešení, bohužel již ale nezískává zpětnou vazbu od top managementu, který není ochotný závažnější výsledky průzkůmů řešit, jelikož je nepovažuje za nijak zásadní. Analyzovat data je HR odd. také schopno, včetně složitých měsíčních reportů, koordinace prodejů v návaznosti na personální náklady, tvoření finančních rezerv a mnohem více dalších zásadních zpracování analýz. Troufám si tvrdit, že za celý negativní dojem o HR můžou špatné "marketingové" nástroje pro prezentaci HR práce směrem k běžnému "uživateli" HR služeb. Již několikrát jsem se při konaném pohovoru setkala s názorem, že : "já rád komunikuju s lidmi, proto chci dělat v HR". Ale dobrý personalista ví, že takto to vůbec není.
Proč lidé nenávidí HR?
Odpovědět